Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-02, 23:37
Medlem
Unbelivers avatar
när man tittar på den så är den ju grym. 160 gig hårdisk, 4 gig ram, vista bussness (vet ej om det e bra men e säkert bättre än linux), 3 års garranti, dvd-brännare, antivisrusprogram, + en massa mer, och överlägsen den i länken i första posten. Lätt värd 1000:-
Citera
2007-08-03, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HiRes
Finns det någon som beställt och inte fått sin dator?

En dator för det priset är inte helt omöjligt att få tag på, hittade en fabrik i kina som gör liknande datorer, fast som skiljer sig en del i spec'en..

Har ingen prisuppgift för denna men skulle gissa på att jag kan få loss ~50st till ett självkostnads pris mellan 1000:- till 3000:- Kan kolla närmare om intresse finns.

Gör det, fixa är nog en del folk som är intresserade isåfall!

Ontopic: Undrar när de så kallade datorerna skickas då, får väl se inom kort ifall det finns några eller inte
Citera
2007-08-03, 05:20
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiRes
Finns det någon som beställt och inte fått sin dator?

En dator för det priset är inte helt omöjligt att få tag på, hittade en fabrik i kina som gör liknande datorer, fast som skiljer sig en del i spec'en..

Citat:
Detailed System Specs:Processor Intel Core 2 Duo processor T7600g 2.33 GHz Display 17" Widescreen UXGA LCD Panel With Truelife - 1920x200 resolution
Memory 4 GB DDR2 SDRAM (2x1 GB) 667 Mhz
Video Card 512 Mb Nvidia GeForce Go 7950 GTX
Hard Drive 160 GB 7200 RPM SATA Hard Drive
Operating System Microsoft Windows Vista Business
Network Interface Integrated 10/100/1000 Ethernet and v.92 56k Modem
Optical Drive 8X DVD+/-RW (DVD and CD Burner)
Wireless Networking Intel Next Gen N Wireless works with 802.11 a/b/g/n
Dell 350 Bluetooth 2.0

Sound Integrated Sound W/ Subwoofer
Battery 85 WHr 9 cell Lithium Ion Battery
Warranty 3 Year Limited Warranty Complete Care, On Site 24x7 Technical Support
Security Subscription Mcafee Network Associates 15 Month
Internet Access 6 months Free AOL, AOL for Broadband, NetZero ISP, Netscape ISP
Ports and Configuration IEEE 1394 (firewire)
(6) USB 2.0 Ports
Flash Memory Slot - 5-1 Reader
SDRAM Configuration: 2 SoDIMM slots DDR2 4 GB Max!
S/PDIF digitial audio out
Monitor Output Connection (15 pin)
Monitor Digital Video Interface (DVI)
Component Video
S-Video Output (7 pin mini-DIN)
10/100/1000 Ethernet LAN (RJ-45 connector)
Modem (RJ-11 connector)
Weight starting at 8.6 lbs
Dimensions 1.6x15.5x11.3 Inches

Included Software Adobe Acrobat Reader 7.0
Windows Media Player 10
DLEL SUPPORT 3.0
Image Restore
Dlel Owners Manual installed on system
Dlel Direct Download

Har ingen prisuppgift för denna men skulle gissa på att jag kan få loss ~50st till ett självkostnads pris mellan 1000:- till 3000:- Kan kolla närmare om intresse finns.
Tror du på det själv eller?
Citera
2007-08-03, 05:22
Medlem
Men skämtar ni med mig eller?!

Ni kan ju inte på allvar tro att HiRes kan fixa fram en sån dator till det priset? 1000kr kostar ju bara Vista i billigaste versionen.
Citera
2007-08-03, 06:55
Medlem
Kupsans avatar
Jag sysslar med import och finns en hel del folk som försöker luras.
Men HiRes exempel är ju bara sorgligt, att det finns nån som kan gå på det .
Då fattar man varför det finns så många lurendrejare i branshen, det finns ännu fler idioter
Citera
2007-08-03, 11:53
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone

Ni kan ju inte på allvar tro att HiRes kan fixa fram en sån dator till det priset? 1000kr kostar ju bara Vista i billigaste versionen.
Ni som tror att datorer och datorderlar som ni köper i affärerna verkligen kostar så mycket som ni betalar tror fel.
Datortillverkarna köper enorma mängder processorer, moderkort o.s.v skattefritt och med mängdrabatter, dessutom lägger affärerna till massa pengar på inköpspriset.

Delarna i en bärbar dator som man köper i en affär är nog bara värde runt 50-70% av priset man betalar.
Citera
2007-08-03, 12:27
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Ni som tror att datorer och datorderlar som ni köper i affärerna verkligen kostar så mycket som ni betalar tror fel.
Datortillverkarna köper enorma mängder processorer, moderkort o.s.v skattefritt och med mängdrabatter, dessutom lägger affärerna till massa pengar på inköpspriset.

Delarna i en bärbar dator som man köper i en affär är nog bara värde runt 50-70% av priset man betalar.

Jamen, nu listade HiRes specarna för en laptop som normalt skulle gå på 15000-20000kr. Tror du verkligen själv att den skulle gå att köpa för 1000-3000kr med lite mängdrabatt?
Citera
2007-08-03, 14:46
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Jamen, nu listade HiRes specarna för en laptop som normalt skulle gå på 15000-20000kr. Tror du verkligen själv att den skulle gå att köpa för 1000-3000kr med lite mängdrabatt?

50st är ingen mängdrabatt, det är minimum som man måste beställa. Vid tusentals datorer så kan man börja snacka om mängdrabatt...

Rätt komiskt att folk tycker att Medisons urusla 1000:- dator är för billig för att vara sant. Sen nästa sekund så tror folk på att man kan få bästa laptopen på marknaden för en tusing
Citera
2007-08-03, 14:56
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...

Nämen hej på dig Einstein, vi som trodde att den summan vi betalade gick direkt till fabriken, dumma oss .
Höjer affärerna priset på varan? trodde jag verkligen inte! för pojkarna i affären jobbar ju gratis, och hyran behöver dom inte betala för Farbror Uthyrare är ju så snäll. Och all massiv reklamutskick är ju bara för att dom elaka träden inte ska få leva.
Sen behöver ju inte staten några skattepengar, Sverige är ju så rikt ändo! Heja Sverige! *viftar med sverigeflagga*...

Första gången i livet som du trodde att kunde få glänsa med din sanslösa smarthet?.
Det är mycket mindre än 50-70%...
Datortillverkarna tillverkar saker, inte köper...
Citera
2007-08-03, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av limone

Hört talas om piratkopiering? Typiskt Kina.
Citera
2007-08-03, 17:45
Medlem
HiRess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang

Nej, jag listade inte spec'en för en dator värd 15 000 - 20 000 SEK, utan en kinesisk rippoff av en sådan. Hur pass den fungerar kan jag inte yttra mig om, men troligtvis som alla andra kinesiska produkter -den duger att ha som notebook, skriva anteckningar i och läsa/skicka mail, perfekt för någon som mig som reser mycket. Dock lämnas ju inga garantier, antar att fabriken har en fabriks garanti, men det är i så fall det ända.

Som sagt, är intresset stort och jag anser att det finns underlag för ett gruppköp på 50st eller mer så kan jag få fram ett cirka pris och ta hem ett demo ex för att kolla så att den fungerar.

Men nu handlar ju denna tråden om en helt annan dator, som troligtvis också har sitt ursprung från vårrullarnas hemland, om den överhuvudtaget existerar vill säga.
Citera
2007-08-03, 18:33
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Datortillverkarna tillverkar saker, inte köper...
Jepp, Intel-processorerna, ASUS-moderkorten och Kingstone-minnena kommer ju från ingenstans, de köps ju absolut inte från tillverkarna, de kommer från ingenstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in