Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-27, 13:18
Medlem
Squalos avatar
Detta blir roligare och roligare...

Vi får se hur det här slutar. Om några månader...

Folk verkar vara väldigt ivriga att "köpa" bluffen. Om det nu är bluff...
Citera
2007-07-27, 13:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Detta blir roligare och roligare...

Vi får se hur det här slutar. Om några månader...

Folk verkar vara väldigt ivriga att "köpa" bluffen. Om det nu är bluff...

Absolut. Jag kan tänka mig att köpa en, om det inte varit en bluff.

Nä, det känns nog säkrare att lägga 500 kr extra och köpa den här istället. Om den nu kommer till Sverige...

http://www.hothardware.com/Articles/Hands_on_with_the_ASUS_Eee/
Citera
2007-07-27, 13:24
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Absolut. Jag kan tänka mig att köpa en, om det inte varit en bluff.

Nä, det känns nog säkrare att lägga 500 kr extra och köpa den här istället. Om den nu kommer till Sverige...

http://www.hothardware.com/Articles/Hands_on_with_the_ASUS_Eee/
Den kommer la vara betydligt dyrare i Europa. Om den släpps här vete fan, men det är inte helt otroligt.

En sån här bluff är förmodligen en tvåstegsbluff, där dom levererar säg 200 datorer, för att folk ska vara försäkrade om att det inte är en bluff, och än fler beställer. Så även om dom levererar kan det vara bluff.
Citera
2007-07-27, 13:26
Medlem
flengs avatar
Är inte för inne på hur linux fungerar men skulle det inte kunna vara så att dom har fått pengar från något av spyware företagen. För att koda in deras program in i operativ systemet eller till och med hårdvaran.
Citera
2007-07-27, 13:30
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleng
Är inte för inne på hur linux fungerar men skulle det inte kunna vara så att dom har fått pengar från något av spyware företagen. För att koda in deras program in i operativ systemet eller till och med hårdvaran.
Nä, det är nog för dyrt för dom som sysslar med spyware.

Al-Qaeda däremot... Kanske är det Osama bin Laden som står för kulorna. Du betalar 1000 kr, Osama betalar resterande 1500. För pengarna får Osama små bomber inplanterade som han kan sitta och trycka av... Eller det är kanske långsökt?
Citera
2007-07-27, 14:01
Medlem
djb2s avatar
Fick svar från MSN, men inte från Aftonbladet:

Citat:
Hej *****,

Tack för att du skriver in till MSN Hotmail Support.

Mitt namn är Andreas och jag förstår att du har problem med en internet sida. Jag beklagar eventuell frustration detta kan ha orsakat.

Så vitt jag vet har vi inget samarbete med den hemsidan. jag kommer skicka ditt mail vidare och jag skulle rekomendera dig att inte ta sidan på allvar. Tack för upplysningen och jag hoppas du får en trevlig helg *****.

Tack för att du använder MSN Hotmail, tveka inte att höra av dig om du har flera problem.

Med vänliga hälsningar,
Andreas
MSN Hotmail Support

I samma veva som de tog bort tele2-annonsen tog de såklart även bort msn-annonsen, eftersom den var feak. Det bästa är att Aftonbladet formulerar sig så här:

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Varför har ni hänvisat till företag utan att först få deras samtycke?
– Det var en miss och nu har vi tagit bort länken. Den fanns kvar sedan i våras då vi bara vände oss till företag, inte privatpersoner.

Var är källkritiken, aftonbladet? Det är ju en ren och skär lögn, de kan ju inte ha haft ett samarbete som sedan har upphört, då skulle knappast tele2 svarat som de gjorde i intervjun.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Ett av dina tidigare företag gick i konkurs, hur stor är risken den här gången?
– Det handlade om en skönstaxering och efter ett par år fick jag rätt.

Please, FB-ppl!, Kan någon kolla upp det här? Har själv ingen aning om hur man gör , om det ens går?

PS.
Kolla annonsen uppe till vänster på medisoncelebrity.com. Om ni har några problem, ring bara 0200-87 så löser det sig .
Citera
2007-07-27, 15:45
Medlem
chades avatar
Detta blir bara mer och mer suspekt.. all undersökning som medlemmar på olika forum gjort och kommit fram till en hel del junk så tyder det ju på att det inte kan vara annat än scam.

Men fortfarande vad kommer hända med Valdi Ivancic om det nu är bluff, han måste ju åka på det så in i?

Aftonbladet hävdar ju att dom har träffat honom på riktigt och fått se datorn så han ska ju "finnas" och inte bara vara ett spöke bakom en telefon/dator.
Citera
2007-07-27, 16:01
Medlem
wises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chade
Detta blir bara mer och mer suspekt.. all undersökning som medlemmar på olika forum gjort och kommit fram till en hel del junk så tyder det ju på att det inte kan vara annat än scam.

Men fortfarande vad kommer hända med Valdi Ivancic om det nu är bluff, han måste ju åka på det så in i?

Aftonbladet hävdar ju att dom har träffat honom på riktigt och fått se datorn så han ska ju "finnas" och inte bara vara ett spöke bakom en telefon/dator.

Finns inga juridiska hinder för att leverera 20 datorer och sen gå i konkurs. Om man senare kan bevisa att han medvetet planerat detta så kan han naturligtvis åtalas men han sägs samtidigt ha kopplingar till brasilien, detta gör det i princip möjligt att gömma sig där utan åtalsrisk om han är gift med en av deras medborgare.
Citera
2007-07-27, 16:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
...detta gör det i princip möjligt att gömma sig där utan åtalsrisk om han är gift med en av deras medborgare.

Det är väl om man har ett barn där som man är säker?
Citera
2007-07-27, 16:05
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Finns inga juridiska hinder för att leverera 20 datorer och sen gå i konkurs. Om man senare kan bevisa att han medvetet planerat detta så kan han naturligtvis åtalas men han sägs samtidigt ha kopplingar till brasilien, detta gör det i princip möjligt att gömma sig där utan åtalsrisk om han är gift med en av deras medborgare.

Men hur kommer han i så fall åt pengarna? Dom ligger ju låsta hos 2co tills leverans skett.
Citera
2007-07-27, 16:18
Medlem
em krejs avatar
Precis, 2co skickar inte några pengar till Medison innan leveranserna är gjorda. Om inte Medison skickar några datorer får de inte heller några pengar.
Citera
2007-07-27, 16:21
Bannlyst
Tusenlappsdatorns vd har tagit sig vatten över huvudet
http://di.se/Index/Nyheter/2007/07/27/241900.htm?src=xlink

Edit:fixade länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem