2007-07-22, 20:45
Medlem
Lance Dances avatar
Jag skulle inte vilja att personer som sitter i Bryssel ska sitta och styra över mig.
Och om sossarna hade vunnit något sådant val, hade Europa inte varit dessamma. Europa hade varit förstört helt enkelt.
Citera
2007-07-22, 20:52
Medlem
negerbarns avatar
Är det inte dit vi redan oåterkallerligt är på väg?

Uniited States of Europa! USE!
Citera
2007-07-22, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Dance
Jag skulle inte vilja att personer som sitter i Bryssel ska sitta och styra över mig.
Och om sossarna hade vunnit något sådant val, hade Europa inte varit dessamma. Europa hade varit förstört helt enkelt.

Jag har närmre till Bryssel än vad jag har till Umeå. Iof så tycker jag att vi kan dela av Sverige vid dalälven så kan vi i södra delen tillhöra Europa och dom i norr tillhöra en ny kommuniststat typ Lappland.
Citera
2007-07-22, 21:07
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varför
Jag har närmre till Bryssel än vad jag har till Umeå. Iof så tycker jag att vi kan dela av Sverige vid dalälven så kan vi i södra delen tillhöra Europa och dom i norr tillhöra en ny kommuniststat typ Lappland.
Det är väl inte geografiska avstånd som är viktigt. Här talar vi om att ge upp hela vår nationella identitet till en massa byråkrater bestående av odemokratiskt tillsatta beslutsfattare utan något folkligt stöd. Om inte folket får rösta i denna viktiga fråga så är det att jämnföra med diktatur.
Citera
2007-07-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det är väl inte geografiska avstånd som är viktigt. Här talar vi om att ge upp hela vår nationella identitet till en massa byråkrater bestående av odemokratiskt tillsatta beslutsfattare utan något folkligt stöd. Om inte folket får rösta i denna viktiga fråga så är det att jämnföra med diktatur.

Är Sverige en demokrati tycker du? Det är väl klart att vi skulle rösta om det men folk norr om dalälven ska inte ha rösträtt i den frågan.
Citera
2007-07-22, 21:12
Medlem
Sälklubbarns avatar
Kunde man inte dela upp EU i två stora stater, ett väst-EU och ett öst-EU?
Citera
2007-07-22, 21:25
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Är Sverige en demokrati tycker du? Det är väl klart att vi skulle rösta om det men folk norr om dalälven ska inte ha rösträtt i den frågan.
För att de har en bättre verklighetsuppfattning än Stockholmarena?
Citera
2007-07-22, 21:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Kunde man inte dela upp EU i två stora stater, ett väst-EU och ett öst-EU?
Så är det väl redan? Vissa länder hänger bara med på nåder och får rätta sig efter det. Hur skulle det se ut om alla sociala och strukturella skillnader bara helt plötsligt avskaffades? Inget som t.ex Sverige skulle kunna ställa om sig till utan stora problem.
Citera
2007-07-22, 21:40
Medlem
NoHeros avatar
skulle inte fungera..
dessutom vill jag inte vara en del av en EU-stat..
inte en chans.. EU har spelat ut sin roll, den lägger sig i sakfrågor och.. nej urk! jag avskyr EU! och jag känner ingen som helst samhörighet med t.ex. spanjorer eller polacker
Citera
2007-07-22, 22:00
Medlem
Don´t fix it if it aint broken, jag håller med realizt, utan splittringen i europa hade aldrig t.ex Christoffer Columbus fått en finansiär för sina "Kina" äventyr.
Citera
2007-07-22, 22:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Jo just...

Citat:
Kolla storbrittanien.. funkar ju utmärkt. Sverige lär inte försvinna

...det! Decenniers närmast inbördeskrig på Nordirland, skottar som vill bli självständiga, walesare som väntar på en chans till autonomi och till och med i Cornwall hävdar man sin egen särart. Funkar ju utmärkt.

Som anglofil är jag glad att Storbritannien är med i EU, för dels är man det ständiga drivankaret som ser till att skutan inte går för fort, dels har man med ovanstående erfarenheter en insikt i vad som händer om man försöker att driva enhetstanken och konformismen för långt. Mer av brittiska värderingar i EU och absolut ingen EU-stat!
Citera
2007-07-22, 23:52
Medlem
Tjennstroums avatar
Realizt sade allt som behövdes sägas. Det enda jag kan tillföra är detta citat av presidenten;

EU - bu, bu, bu - Ewert Ljusberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in