Hej. Jag har en laptop, HP Pavilion ze2000. För ett tag sen slutade internet fungera på den och jag ringde till support som inte kunde hjälpa mig. Till slut sa dom att jag skulle installera om Windows (XP Professional) och det gjorde jag.
När jag startade upp datorn igen kunde jag fortfarande inte komma åt internet och ringde åter igen support. Dom sa att jag skulle kolla i enhetshanteraren efter konstigheter och vi märkte att alla enheter under "andra enheter" har gula frågetecken och när jag går in på dom står det att jag ska uppdatera drivrutinerna för att de ska fungera. Enheterna som det är nåt knas med är: Ljudstyrenhet för multimedia, Nätverksstyrenhet, PCI device, PCI-modem, SM-Busstyrenhet, Styrenhet för lagringsenhet, USB-Styrenhet (universal serial bus), Videostyrenhet (VGA-kompatibel).
Detta skulle vara mitt problem enligt support-tjejen. Hon sa att jag ska använda cd-skivan jag fick med datorn för att lösa problemet, men jag fick ingen sån skiva och jag kan ju inte ladda ner några drivrutiner eftersom internet inte fungerar, annars skulle det ju vara enkelt. Jag har försökt leta efter drivrutiner genom att googla med min andra dator men hittar bara en massa skräp. Hur ska jag göra? Hjälp en stackars datorovan idiot att bli glad igen. Snälla!