• 1
  • 2
2007-07-22, 13:29
Medlem
Man kan göra goda pannkakor på ägg, bovetemjöl och kokosmjölk.
Citera
2007-07-22, 13:46
Medlem
tapirs avatar
Ägg och mjölk är båda två perfekta ur näringssynpunkt.. Själv testade jag att ta hälften av mjölet och byta ut mot proteinpulver, gick sådär, men det gick ner även om det smakade hud
Citera
2007-07-22, 14:01
Bannlyst
Jag brukar ha ett extra ägg i smeten eller 2, och även byta ut 1dl vetemjöl mot dinkelmjöl ibland, sen så har jag Keso på och hemgjord sylt som inte har så mycket socker i sig. Skit gott..
Citera
2007-07-22, 15:34
Medlem
Pannkakor är väl inte direkt onyttigt och ser inga problem med att äta det lite då och då.
Citera
2007-07-22, 15:44
Medlem
Windom_Earls avatar
Den nutida hälsohetsen gör mig alldeles matt.
Citera
2007-07-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Den nutida hälsohetsen gör mig alldeles matt.

Speciellt när den oftast är lika missriktad och full av okunniga människor.
Citera
2007-07-22, 18:23
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollface
Jag har kommit på att pannkakor är så himla gott men skulle vilja få tips om nyttiga recept på denna ljuvliga måltid! Även vad man kan ha för något gott på pannkakan som inte är allt för onyttigt.

Så leta fram alla goda recept ur gömmorna och dela med er!

Några har sagt Keso att ha till pannkakan, gärna blandat med sylt, och det är kanongott.

Jag kan gärna rekommendera rårivet äpple till pannkakorna, också gott. Om man vill göra det lite mer onyttigt så kan man blanda ned lite vispad grädde i det rivna äpplet.

Skivade bananer är också gott, antingen direkt ned i stekpannan innan du vänt pannkakan eller så steker du lite bananskivor efteråt och serverar till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in