2007-07-21, 08:56
Medlem
Drapåtrissors avatar
USA har haft ett stort negerbestånd långt innan vi fick hit våra dom sista årtiondena. Men ändå verkar blandäktenskap inte vara vanligare där än i Sverige. Är det verkligen så? Gissar att det t.ex är mindre vanligt i sydstaterna än i övriga USA.
Citera
2007-07-21, 09:31
Medlem
Mackan52s avatar
I en stat utan nation så borde det vara rimligast.
Citera
2007-07-21, 19:33
Medlem
Rasblandning går naturligtvis inte att undvika om två folkgrupper lever i samma område, oberoende av om det är tillåtet eller inte. Blandäktenskap mellan svarta och vita har varit tabu och otänkbart ännu för inte så länge sedan i USA. På de flesta håll i USA är blandäktenskap fortfarande mycket mer kontroversiellt än i dagens Sverige. Trots detta har blandäktenskapen mellan svarta och vita (+ andra folkgrupper) ökat mycket kraftigt i USA den senaste tiden.

Orsaken till att den vita amerikanska befolkningen idag inte är mer uppblandad med negrerna beror på att de mulatter som trots allt fötts alltid automatiskt har klassificerats som svarta (och endast kunnat gifta sej med övriga svarta). Detta system kallas one drop rule. Det är p.g.a. (mer korrekt: tack vare) detta system som afroamerikanerna idag är ca. 20% vita, medan andelen svart blod i den vita amerikanska befolkningen idag ännu är mycket liten. Tyvärr kommer nog de rena vita amerikanerna att vara mycket färre i framtiden.

http://en.wikipedia.org/wiki/One_drop_rule
Citera
2007-07-21, 19:48
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strong Khram
Tyvärr kommer nog de rena vita amerikanerna att vara mycket färre i framtiden.

http://en.wikipedia.org/wiki/One_drop_rule

Intresant att du säger "dom rena vita amerikanerna". Hur lång tid tog det för dom att bli det? Det var inte så att amerikaner bara ploppade upp ur amerika, utan i själva verket en jävla massa olika europeer; Portugiser, Spanjorer, Fransmän, Engelsmän, Nordiska, Tyska m.fl.

Hur lång tid tog det för dom att bli "rena"? I min mening är alla amerikaner en stor jävla sörja, och att försöka hitta rena amerikaner, leder oss bara till överviktiga indianer idag.
Citera
2007-07-21, 19:58
Medlem
NirvanAs avatar
Väldigt vanligt med rasblanderi i USA, hela usa är ju rasblandat.. alla "amerikaner" är ju blandade européer... är väl bara indianerna som är dom riktiga amerikanarna...

När jag var i florida såg jag grymt många vita medelåldersmän med direktimporterade asiathyndor och vid dom en vagn med en rasbastard till unge.. såg iaf 50st par på min 1veckas vistelse... rätt illa.
Citera
2007-07-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Intresant att du säger "dom rena vita amerikanerna". Hur lång tid tog det för dom att bli det? Det var inte så att amerikaner bara ploppade upp ur amerika, utan i själva verket en jävla massa olika europeer; Portugiser, Spanjorer, Fransmän, Engelsmän, Nordiska, Tyska m.fl.

Hur lång tid tog det för dom att bli "rena"? I min mening är alla amerikaner en stor jävla sörja, och att försöka hitta rena amerikaner, leder oss bara till överviktiga indianer idag.
Naturligtvis är jag medveten om att de vita amerikanerna är en blandning av säkert alla europeiska folk. Vad jag menade med "rena" i detta fall var naturligtvis att de endast (eller till största delen) har europeiskt blod i sej. Alla européer är som alla vet mycket närmare släkt med varandra än med ättlingar till svarta afrikaner.
Citera
2007-07-21, 21:13
Medlem
Trollishs avatar
Jaq då dem första människorna var svarta och kom från afrika så är hela världens människor rasblandningar.
Citera
2007-07-21, 21:51
Medlem
Jomazis avatar
Med det resonemanget så kan man ju lika gärna krama en gorilla och säga "vi är ju alla primater", vad är din poäng?
Citera
2007-07-21, 22:04
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Med det resonemanget så kan man ju lika gärna krama en gorilla och säga "vi är ju alla primater", vad är din poäng?
hahahahahaha.... Så skönt.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-21, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Jaq då dem första människorna var svarta och kom från afrika så är hela världens människor rasblandningar.

Äktenskap mellan svarta och vita var väl olagligt i USA fram till 60-talet (?), varför fanns denna lag från första början, och varför togs denna lag bort?
Citera
2007-07-21, 23:20
Medlem
infidels avatar
Det är en hel del vita amerikaner som har en släkthistoria i landet som endast går tillbaka några generationer, innan dess var de europeer. Det man måste komma ihåg är att amerikautvandrarna oftast utgjordes av europas bottenskrap - religösa extremister, ekonomiska migranter, kriminella osv.Det är alltså inte så underligt att det är finns så många konstiga människor i USA. Äventyrarna som idoliseras i immigrationssammanhanget var rätt så få. På sikt tror jag att Nordamerika kommer att bli helt färgat då amerikanen antigen springer eller blandar sig. Vem vet, får vi styr på Sverige kanske våra barnbarnsbarn kan åka över dit och kolonisera igen när allt är helt nerkört med negrer och mulatter överallt.
Citera
2007-07-21, 23:46
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan

Äktenskap mellan svarta och vita var väl olagligt i USA fram till 60-talet (?), varför fanns denna lag från första början, och varför togs denna lag bort?

Efter påtryckningar från judiska "människorätts organisationer" togs den bort runt 1965.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in