Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-16, 18:05
Medlem
klos_s avatar
Wc3, kan inte starta en server. Hjälp

Hej!

Nu är det såhär att jag precis har köpt Wc3.. Och närjag och min kompis skulle spela så skulle jag hosta.. Men(Finns alltid ett "Men") när han skulle joina så stod det typ "U may have enterd thay game wrong or the game may have started". Och imed att jag inte hade startat det så var det ju lite skummt(och det kan ju vara lite jobbigt om man vill spela en viss sorts spel men ingen annan har hostat det)..

Är det någon annan som har råkat ut för detta? Jag stängde av båda mina brandvägg..

Tack på förhand!

/Mvh Klos
Citera
2007-08-16, 18:24
Medlem
Spejnars avatar
Kolla igenom http://www.flashback.org/leave.php?...d.php?t=518338
Citera
2007-08-16, 18:49
Medlem
pjalles avatar
Du måste öppna port i routern.

http://portforward.com/routers.htm

Välj din router och sen Warcraft 3.
Citera
2007-08-16, 19:42
Medlem
klos_s avatar
Jag förstår inte hur det fungerar. Kan någon säga det? Jag vet var man skriver in porten men den står redan inskriven i WC3.. Och den som det står att jag har (Tror jag iaf, har jag redan skrivit in.)

/Mvh Klos
Citera
2007-08-16, 19:45
Medlem
erkanperkans avatar
Kolla så att ni spelar med samma version.
Citera
2007-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Jag förstår inte hur det fungerar. Kan någon säga det? Jag vet var man skriver in porten men den står redan inskriven i WC3.. Och den som det står att jag har (Tror jag iaf, har jag redan skrivit in.)

/Mvh Klos
Det du ska göra är att öppna port 6112 TCP i din router.

Erkanperkan, iom att de spelar över battlenet så har de båda automatiskt den nyaste (samma) version.
Citera
2007-08-16, 19:50
Medlem
menvafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Det du ska göra är att öppna port 6112 TCP i din router.

Erkanperkan, iom att de spelar över battlenet så har de båda automatiskt den nyaste (samma) version.

Det finns väl sällsynta fall när den strular och inte vill updatera till den senaste? Säkerhetskolla att det är rätt version iaf.
Citera
2007-08-16, 20:10
Medlem
klos_s avatar
Så jag ska öppna en port i min brandvägg.. Men hur gör man det? Måste man göra allt som är i guiden.. Finns det inget enklare sett? Anyway vad är staticIp?
Verkar som man behöver den till något :S Jag är superkunnig på detta som ni förstår.

/Mvh Klos

EDIT: En annan sak är att jag inte et hur m an gör för att ställa in inställningar på routern..
Citera
2007-08-16, 20:12
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Det finns väl sällsynta fall när den strular och inte vill updatera till den senaste? Säkerhetskolla att det är rätt version iaf.

ja, när jag hade installerat det och skulle in på battle.net så laddade jag ner en ganska stor fil.

Sry för dubble

/Mvh Klos
Citera
2007-08-16, 20:16
Medlem
pjalles avatar
skriv in 192.168.0.1 i ditt addressfält... då kommer du in i din router.
Citera
2007-08-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Det GÅR inte att spela över battlenet utan att han den senaste versionen. Utan 1.21 kommer du inte in på battlenet.

Statisk IP betyder att du alltid har samma IP. Dynamiskt IP betyder att du byter IP lite då och då.

Jag skulle tippa på att du måste göra alllt som står i guiden. Jag har visserligen inte läst den, men man brukar inte skriva saker i guider som inte behövs.
Citera
2007-08-16, 20:22
Medlem
klos_s avatar
Nu har jag skrivit allt som det ståpr att man ska göra men när jag trycker apply så står det "The inbound port ranges must not be interceson" eller nått sånt :S

Någon som vet vad de menar? Inte vad det betyder på svenska utan vad de menar med det hela..

/Mvh Klos

EDIT: Denhär jag går efter: http://portforward.com/english/route...rcraft_III.htm

EDIT2: Detta förstår jag inte alls: "You should see another page of settings that need to be entered into one of the blank lines on your routers Virtual servers page. Go ahead and enter those settings now."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in