• 1
  • 2
2007-11-16, 18:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Är det färre knappar på det engelska tangentbordet eller är det bara andra tecken på de platser där å,ä,ö ska sitta? Om det är det senare så kan man väl beställa från utlandet och lägga in en svenska version själv? Men man vill ju inte behöva sitta och trycka en massa specialkombinationer för att få fram de tre sista bokstäverna i vårt alfabete.
Citera
2007-11-16, 19:13
Medlem
hårdkårs avatar
Längtar, ska definitivt köpa en (eller två) av dessa. Då fickdatorerna har dött ut och Sony Vaio är för dyr.

Flytande argot: Ett amerikansk tangentbord har en tangent mindre än de vi är vana vid. Ett asiatiskt t.ex japanskt har några tangenter till för teckenomvandling.
Citera
2008-03-12, 21:29
Medlem
unikums avatar
Läste idag att det ska komma en version med den nya strömsnåla Intel Atom endast 4watt!
Lär öka batteritiden väsentligt. Fast om jag ska köpa en får det ligga nära priset som är i USA. Fet risk.
Citera
2008-03-12, 22:17
Medlem
yehaaaaas avatar
Någon som vet någon bra amerikansk sida som skickar till sverige och är villiga att skriva "gift" så man slipper tullen?
Citera
2008-03-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Plus priset. Batteritiden borde ju också bli rätt okej.

Ännu bättre blir batteritiden när datorn kommit med Intels nya Atom-processor. Jag har läst att batteritiden då kan bli upp till åtta timmar.
Citera
2008-03-12, 23:47
Medlem
StorSnokens avatar
Priserna är väl ganska höga på den i sverige? vad kostar det från usa ?
Citera
2008-03-13, 13:45
Medlem
Jag tänkte köpa en när jag åker till USA inom kort, har dock en fråga. Vet ni om det går att koppla burken till en tv för uppspelning av i första hand xvid, men även eventuellt dvd och hd-format? Har den de uttag som krävs och pallar grafikkort och processor?
Citera
2008-03-13, 13:52
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panikskalman
Jag tänkte köpa en när jag åker till USA inom kort, har dock en fråga. Vet ni om det går att koppla burken till en tv för uppspelning av i första hand xvid, men även eventuellt dvd och hd-format? Har den de uttag som krävs och pallar grafikkort och processor?

TV ut vet jag att den har som jag sett på en youtube film.

http://youtube.com/watch?v=jMjIW5qyq3s

du får titta så får du se om det hjälper.
Citera
2008-04-13, 21:37
Medlem
tmk77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panikskalman

Den har VGA utgång så du kan koppla den till platt-tv eller annan monitor med VGa ingång. Den pallar att köra Xvid, wmv. Jag har inte prövat HD material, men det är nog mycket tveksamt om den fixar det. Någon 3D prestanda är finns det inte att prata om, iallfall inte hårdvarumässigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in