2007-07-20, 16:19
Medlem
Hajimes avatar
Hej, har ett litet problem. äger en Toshiba SA50-106 och jag har tänkt installera ubuntu på den. men nu till problemet jag kan inte starta från cd. jag vet att jag ska gå in i bios eller nått och ändra prioritering problemet är bara att det inte går. när toshiba logan visas vid uppstart så borde det ju stå att jag ska trycka på f10 eller liknande för att nå inställningarna men det finns inte. jag har provat att trycka på alla dom vanliga knapparna för att få upp inställningarna men inget funkar. har googlat och sökt på toshibas forum men mitt problem finns inte.
Citera
2007-07-20, 16:27
Medlem
Zajins avatar
Hinner du se vad som står när BIOS laddas? Det brukar alltid stå där vilken knapp det är. Om det hoppas förbi för fort kan det vara möjligt att pausa texten med Pause-knappen på tangentbordet.
Citera
2007-07-20, 16:28
Medlem
micaeles avatar
Provat alla F-knappar och Delete?
Citera
2007-07-20, 16:42
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
Hinner du se vad som står när BIOS laddas? Det brukar alltid stå där vilken knapp det är. Om det hoppas förbi för fort kan det vara möjligt att pausa texten med Pause-knappen på tangentbordet.
har pausat och provat alla f tangenter och delete. grejen är att det inte står något.
Citera
2007-07-20, 16:47
Medlem
Zajins avatar
Om det visas en loggo när du startar datorn kan du testa med TAB för att få bort den och se det som händer i bakgrunden.
Citera
2007-07-21, 01:04
Medlem
LKCs avatar
Toshiba brukar använda sig utav C-tangenten för att boota från annan enhet.
Prova att hålla ner C under uppstart. =)

//LKC
Citera
2007-07-21, 01:34
Medlem
Ondkvists avatar
Åtminstone min Toshiba av Equium/Satellite-familjen vill ha F2 för att generellt komma in i BIOS, alternativt F10 för att gå direkt till val av boot-enhet.
Citera
2007-07-21, 02:12
Medlem
Hajimes avatar
inget av tipsen här fungerade
Citera
2007-07-21, 15:00
Medlem
LKCs avatar
F12 har du förstås också provat?

Hittar du ingen lösning för du väll skriva ett mail till Toshiba och fråga...
Citera
2007-07-21, 18:35
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKC
F12 har du förstås också provat?

Hittar du ingen lösning för du väll skriva ett mail till Toshiba och fråga...
känns som ända lösningen får prova det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in