Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Vad trevlig du är. Tyvärr hade du fel angående diskmaskinsmärkningen att den skulle palla minst 10 a vilket är lite skumt med tanke på att du verkar vara Jesus själv när det gäller elsäkerhet. Märkningen betyder att den måste ha minst och max 10 a. Jag ska köpa en 10 a säkring att koppla speciellt till diskmaskinen.
Jag tror nog faktiskt inte att jag har påstått mig vara Jesus i något avseende, och att jag kan hantera basala effekträkningar (som dessutom inte är helt exakta eftersom vi hanterar växelspänning och inte likspänning) ser jag inte som något speciellt. Det borde de flesta med grundläggande gymnasiekunskaper klara, dock inte du uppenbarligen.
Jag vet däremot att du är och petar i saker som du inte får peta i, det är förbjudet att utföra arbeten med fasta installationer utan elbehörighet. Jag anser att det inte bara är nonchalant agerat mot andra människor som kan komma i kontakt med dina hemmakopplingar, jag anser att det är ett tydligt bevis på att lyset är tänt men ingen är hemma. Du har inte ens basal förmåga att förstå hur illa det kan sluta och jag ville bara hjälpa dig lite på traven. Tyvärr fungerar ju ofta människor så att de inte reflekterar över den skada eller död som kan uppstå hos människor - det är för abstrakt, om man däremot pekar ut att det kan bli dyrt så drar folk öronen åt sig. Jag noterar nu att även denna möda är spilld på dig.
Jag avslutar härmed mitt engagemang i den här tråden med att enkelt konstatera att du har fel i det mesta du tar upp här (kan ju bland annat påvisas med att du först hyllade mitt inlägg och konstaterade att det var allt du behövde veta och ett litet tag därefter kasserade det fullständigt eftersom du hade fått nya bud - du har således inte en aning om vad du håller på med och du kan inte ens bestämma dig för om en förklaring är rimlig eller inte). Detta borde vara tillräcklig fingervisning om att du ska hålla fingrarna borta från el i alla sammanhang.
Friskt kopplat - hälften brunnet.