2007-08-23, 16:37
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Precis som ifall nordamerika utrotades, det skulle väcka känslor, vad skulle människor tro? allt skulle bli helt jävla fuckat.

den ekonomiska delen är den minsta effekten tycker jag.

Vilka skulle ta över kontinenten? Afrika håller stora rikedommar vad jag vet, skulle inte det kunna leda till stridiheter?

Ja alltså du förstår spåret jag är inne på.

(samma effekt vilken grupp människa du än utrotar)
Som det ser ut idag så äga de flesta rättigheter till rikedomarna redan av utländska företag, och vissa fall så äger även dessa landområden med rikedomarna. Så några stora stridigheter skulle det nog inte vara tal om.

/mvh Ikh
Citera
2007-08-23, 16:53
Medlem
Reoshis avatar
Hade för mig en stor del av afrikas dåliga tillstånd hade med natur tillgångarna att göra, kanske pga att vi 'vita' tar dem? deras viktigaste överlevnadsmedel?

Who's to blame egentligen?
Citera
2007-08-23, 17:09
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Hade för mig en stor del av afrikas dåliga tillstånd hade med natur tillgångarna att göra, kanske pga att vi 'vita' tar dem? deras viktigaste överlevnadsmedel?

Who's to blame egentligen?
Inte direkt, där vita fortfarande finns kvar blomstrar mycket av ekonomin, dock så finns det områden tex Zimbabwe där svarta tagit över efter vita och endast kaos har inträffat. Tänker närmast på tobaksindustrin.

/mvh Ikh
Citera
2007-08-23, 17:15
Medlem
Reoshis avatar
Ah, så du menar att vi vita inte bör skulden alls? Utan egentligen borde dem vara tacksamma?

Jag tror inte för fem öre att det skulle vara den situation det är utan våran inblandning.. Får även tänka på slavhandeln, afrika är ett ungt land när det gäller 'frihet'.. Vi har tagit ifrån dem, och tagit hjälp av dem, under en stor del av våra mest händelse/utvecklings rika år..

Negrer är inte blodtörstiga krigsmaskiner, eller slavar.. Jag tycker omvärlden är skyldiga afrika har dess befolkning en hel del.
Citera
2007-08-26, 00:14
Medlem
Mt. Shastas avatar
Är säker på att det finns svarta som är blodtörstiga krigsmaskiner samtidigt som det finns riktiga fredliga svarta. Sluta se allt ur ett rasistiskt perspektiv, så svart på vitt när världen är grå.

Afrika var väl ett rätt fredfullt land innan resten av världen hittade dit och började behandla dem som djur så visst är det vårt fel.
Att i nuläget ta deras naturresurser gör inte saken bättre.

För att gå ot så skulle jag självklart offra mitt barn. Även om jag inte har barn själv så kan jag så klart jämföra med hur det skulle vara att förlora andra personer i mitt liv jag älskar fruktansvärt mycket. Skit jobbigt men skulle inte kunna leva med en sån sak på mitt samvete
Citera
2007-08-26, 00:33
Medlem
Reoshis avatar
Jag skulle offra europa om det inte inkluderade min familj.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in