Vi får inte glömma 'Going up the country' med Canned heat, en
riktig gammal woodstock klassiker. Dock är det blockflöjt i början, men
visst måste den räknas.
Ja..idag hörde jag en skön låt på p3.
Tyvärr så hann jag inte lyssna klart eller skriva ner va låten hette eftersom jag höll på att krocka med 2 älgar precis när jag lyssnade på den...Det var verkligen nära 1-2 meter och det hade varit kört!
Så jag glömde hur låten gick.
P3 kallade det " visslarnas låtar" eller nå sånt. Det var alltså låtar som dom visslar i. Det var när p9 räknade ner i topp 30 elle 40 tror jag vid 12-13 tiden igår (20111023). Låten gick ungefär så
Det var en svensk låt, killen som sjöng hade en konstigt accent vad jag kommer ihåg "aaaaahhh aahhh ahhh ahhh ah *text* ås du ba" han avslutade alltid meningen med " va" elle "a" sen visslar dom också i låten
Lyssnade precis på låten Stop this train med John Mayer från hans Where the light is-spelning, på albumversionen är det ett "pianosolo" men eftersom han lirar låten ensam så visslar han istället, riktigt trevligt inslag om ni frågar mig!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!