Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-19, 13:55
Medlem
tjo, när jag ska logga/stänga av datorn så kmr det fram en ruta där det står att ett program inte kan svara , irc contact står det att det är.
då får jag trycka på avsluta nu sen kmr samma ruta upp igen innnan det går att avslut , jävligt irreterade någon som vet vad det kan vara ? hur kan man få bort det?
Citera
2007-07-19, 14:02
Medlem
Salorms avatar
Hej Smoke, välkommen till internet.
Här är en sida som man kan söka på som jag tror du skulle uppskatta mycket!
www.google.se
Om du slår in ordet "irc contact"? där så kommer den första sidan som visas säga:

IRC-Contact is an IRC controlled backdoor, which consists of a bot component and a bot editor component. This description is for the bot component of IRC-Contact.

The Bot component of IRC-Contact provides an attacker with unauthorized remote access to the compromised machine and the attacker can perform the following actions on this infected machine:

Retrieve system information Connect to download files from the URLs Execute programs remotely Start and stop services Perform DDOS Uninstall the botOnce running, the bot component connects to a predefined IRC server and channel on a predefined port, awaiting commands from the attacker.

Spännande va.
Citera
2007-07-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hej Smoke, välkommen till internet.
Här är en sida som man kan söka på som jag tror du skulle uppskatta mycket!
www.google.se
Om du slår in ordet "irc contact"? där så kommer den första sidan som visas säga:

IRC-Contact is an IRC controlled backdoor, which consists of a bot component and a bot editor component. This description is for the bot component of IRC-Contact.

The Bot component of IRC-Contact provides an attacker with unauthorized remote access to the compromised machine and the attacker can perform the following actions on this infected machine:

Retrieve system information Connect to download files from the URLs Execute programs remotely Start and stop services Perform DDOS Uninstall the botOnce running, the bot component connects to a predefined IRC server and channel on a predefined port, awaiting commands from the attacker.

Spännande va.

oj ! hur fan kan man ta bort det då?
Citera
2007-07-19, 14:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke123
oj ! hur fan kan man ta bort det då?

Om du hade gjort som jag sade i min första post och gått till den eminenta sidan www.google.com och sökt på det jag sade så hade du även hittat det.
Men eftersom det verkar vara lite väl mycket att begära så kommer här en sida där det står hur du blir av med den.

http://vil.nai.com/vil/content/v_107957.htm
Citera
2007-07-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om du hade gjort som jag sade i min första post och gått till den eminenta sidan www.google.com och sökt på det jag sade så hade du även hittat det.
Men eftersom det verkar vara lite väl mycket att begära så kommer här en sida där det står hur du blir av med den.

http://vil.nai.com/vil/content/v_107957.htm

glömde att säja att jag läse det där men fatta inte riktigt , vad betyder Properties, Performance tab.File System button.Troubleshooting tab.? heh suger på eng :S tack btw jävligt snällt
Citera
2007-07-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoke123
glömde att säja att jag läse det där men fatta inte riktigt , vad betyder Properties, Performance tab.File System button.Troubleshooting tab.? heh suger på eng :S tack btw jävligt snällt

elr nvm hitta hur man gjorde , men programet försvinner ändå inte:S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in