• 1
  • 2
2007-07-19, 12:57
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Jag tycker fortfarande dom ska sluta gnälla om att linuxvärlden stjäl kod.

Å så harom ÄRLIGT snott kod från bsd då? Får jag vara LITE upprörd över att dom gnäller på linux?

Microsoft ger inte bort någon kod och tillåter inte att någon annan använder den utan deras tillstånd. Om någon har gjort det så har de all rätt i världen att vara upprörda eftersom det är deras kod.
Citera
2007-07-19, 13:09
Medlem
G Hårddiskssons avatar
MS håller ju på att göra en SCO även om de förmodligen aldrig kommer gå till rättegång. De har redan lyckats få flera stora företag att betala licenser och verkar nu zooma in på RedHat. Mitt stalltips är att RedHat kommer betala då de nog är mer rädda för att behålla sina kunder än att driva någon ideologisk strid.

Dock finns ju Open Invention Network som kommer kontra med att stämma MS om någon av de störreföretagen där blir hotade. Det skumma är att både Novell och RedHat är med där.

Det verkar ju dock som att MS blir riktigt förbannade på GPL3 och företag som går över till den kommer kanske ligga mer brunt till? Det där med GPL3 får jag nog läsa på lite mer om.
Citera
2007-07-19, 13:11
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Microsoft ger inte bort någon kod och tillåter inte att någon annan använder den utan deras tillstånd. Om någon har gjort det så har de all rätt i världen att vara upprörda eftersom det är deras kod.

Men är det rena kodbitar som de påstår sig ha rätt till då och inte idéer om hur saker ska göras?
Citera
2007-07-19, 14:14
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Men är det rena kodbitar som de påstår sig ha rätt till då och inte idéer om hur saker ska göras?

Det lär väl komma fram om det skulle leda till rättsliga åtgärder, men precis som du säger så är det nog mer sannolikt att Red Hat och andra betalar i stället för att ta striden.
Citera
2007-07-19, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot

Dom tillåter inte heller någon annan att få reda på vad dom är anklagade för. Kafkasnubbar är vad dom är.
Citera
2007-07-19, 16:16
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Dom tillåter inte heller någon annan att få reda på vad dom är anklagade för.

Linux bryter mot 42 patent enligt Microsoft. På vilket sätt Linux bryter mot dem och vilka patent det gäller påstår de själva att de har diskuterat med berörda parter, men att de inte tänker offentliggöra några detaljer. Eftersom det verkar sannolikt att de är mer intresserade av uppgörelser än rättegångar så är det väl troligt att det förblir så.

Att inte du har fått reda på vad det gäller hänger nog samman med att du inte är anklagad. Har du bidragit till Linux så kan du säkert kontakta Microsoft och kontrollera om det som du har bidragit med är något som de anser sig ha rätt till.
Citera
2007-07-19, 20:11
Medlem
junks avatar
Citat:
http://showusthecode.com/
Vad fan SYSSLAR dom med på microsoft? "Ni har snott KOD men vi tänker inte tala om vilken!"

Det var TCP-IP stacken som micrsoft använde från BSD tror 2000 och xp använder den eller om det var innan tillomed. Dom har väl skrivit en ny till vista tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in