2007-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Har några fler kört där inne? isf något ordentligt?
Nej, men har stor lust att göra det.
Citera
2007-07-19, 16:42
Bannlyst
Det kommer i helgen!
Citera
2007-07-22, 21:33
Medlem
Har varit inne i två dagar nu och tror jag har vart i alla byggnader.. Kan säga att det är rejält stort iallafall... Truckverkstaden är larmad iallafall. Med en bärbar larmsation i en väska och givare å skit på dörrarna. Där gick vi alldrig in. Sen var vi nog överallt. I receptionen och i luncrummet på övervåningen.. Det som vätter ut mot vägen förbi mölndalskråka. Kommer bilder på det ikväll eller imorgon... Tog ett par... Man kan köra truckrally om man vill också Var iallafall 1 truck som var laddad. Någon som vet vad den stora "bassängen" var tillför? Äcklig var den iallafall...

Vill någon ha tips på hur man kommer in på dom olika ställena så skicka ett PM..

Puss å kram...
Citera
2007-07-22, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BALAN
Har varit inne i två dagar nu och tror jag har vart i alla byggnader.. Kan säga att det är rejält stort iallafall... Truckverkstaden är larmad iallafall. Med en bärbar larmsation i en väska och givare å skit på dörrarna. Där gick vi alldrig in. Sen var vi nog överallt. I receptionen och i luncrummet på övervåningen.. Det som vätter ut mot vägen förbi mölndalskråka. Kommer bilder på det ikväll eller imorgon... Tog ett par... Man kan köra truckrally om man vill också Var iallafall 1 truck som var laddad. Någon som vet vad den stora "bassängen" var tillför? Äcklig var den iallafall...

Vill någon ha tips på hur man kommer in på dom olika ställena så skicka ett PM..

Puss å kram...

OOOH de verkar kul o köra truck men fan ska dit me en kompis nu i helgen e nån på?
Citera
2007-07-22, 22:32
Medlem
Jag är på!
Citera
2007-07-22, 22:34
Medlem
mikke1234s avatar
Är stället verkligen övergivet??

Har företaget gått i konkurs? Skall huset rivas?

Eller väntar de bara på nya hyresgäster? Området är ju attraktivt för företag och det känns inte som om företaget bara överger så pass attraktiva lokaler till ett långsamt förfall.

Så snackar vi om EU nu eller enbart skadegörelse och inbrott i industrilokaler...
Citera
2007-07-22, 22:50
Medlem
Vi rörde ingenting. Dom flesta dörrarna går att öppna utan åverkan. Vi hade inga verktyg med oss ens... Jag tycker bara det är kul att vandra runt o kika å så. Dom flesta dörrarna har inte ens lås på sig. bara ett handtag och ett rundt lock istället för lås...
Citera
2007-07-22, 23:32
Medlem
merras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Är stället verkligen övergivet??

Har företaget gått i konkurs? Skall huset rivas?

Eller väntar de bara på nya hyresgäster? Området är ju attraktivt för företag och det känns inte som om företaget bara överger så pass attraktiva lokaler till ett långsamt förfall.

Så snackar vi om EU nu eller enbart skadegörelse och inbrott i industrilokaler...

Företaget har 'i princip' gått i konkurs, företaget i fråga är Klippan AB som köpte bruket av Stora Enso för ett par år sedan. Klippan AB la 'nyligen' ner hela verksamheten i Mölndal (enda lönsamma klossen i hela koncernen f.ö.) och marken planeras hysa bostäder i framtiden, så det skall förr eller senare rivas. Det låter ytterst lockande att besöka något så 'nyförfallet', framförallt om det som TS säger finns laddad truck att köra..
Citera
2007-07-23, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BALAN
Vi rörde ingenting. Dom flesta dörrarna går att öppna utan åverkan. Vi hade inga verktyg med oss ens... Jag tycker bara det är kul att vandra runt o kika å så. Dom flesta dörrarna har inte ens lås på sig. bara ett handtag och ett rundt lock istället för lås...
Du såg att vi varit där eller, vi ska dit några stycken imorgon antagligen!
Citera
2007-07-23, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av merra
Företaget har 'i princip' gått i konkurs, företaget i fråga är Klippan AB som köpte bruket av Stora Enso för ett par år sedan. Klippan AB la 'nyligen' ner hela verksamheten i Mölndal (enda lönsamma klossen i hela koncernen f.ö.) och marken planeras hysa bostäder i framtiden, så det skall förr eller senare rivas. Det låter ytterst lockande att besöka något så 'nyförfallet', framförallt om det som TS säger finns laddad truck att köra..
Truckar finns det gott om, men du måste ha med en skruvmejsel att starta dom med!
Citera
2007-07-23, 00:24
Bannlyst
alla som är med nästa vecka på lördag vid 14 15 tiden skicka ett pm till mej
Citera
2007-07-23, 00:26
Medlem
dev/nulls avatar
Papyrus har ju varit under pågående nedläggning ända sedan 40-talet. Som mest hade de väl 12 eller 15 olika linor med pappersmaskiner i olika storlekar. När jag sommarjobbade där 89-90 så var det bara tre i bruk. Hela området var fullt med lokaler där man bara stängt av maskinerna, släckt och gått hem. Faktum var att jag brukade ägna luncherna åt UE...

Hela bruket, inklusive anställda, kändes som en relik från förr. Att på morgonen passera vändkorset och åka nerför rulltrappan (tänk vad modärnt!) var som att åka tidsmaskin till 1948...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in