2007-07-18, 00:52
Medlem
Högerklicka på explorer och välj rensa cookies, höhö, kunde inte låta bli

Ne men seriöst, har du testat programmet ccleaner?

http://www.ccleaner.com/

Den rensar ju massa junk, både i explorer och utanför.

Så brukade i alla fall jag rensa när jag använde PC.

För jag minns att även om jag rensade min browser helt så kunde browsern ändå känna igen adresser när jag skrev in www. i fältet som jag vart inne på tidigare. Men ccleaner verkade göra en bra rensning.
Citera
2007-07-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Du skriver ju inte HUR du har rensat dina cookies. Har du bara dumklickat i browserns funktioner, eller har du gjort en manuell radering samt kollat i katalogen att kakorna verkligen är borta?

Textdokumentet som programmet lägger i en mapp(vet inte vilken mapp) identifierar mig som användare från denna datorn,detta är ingen traditionell cookie.Dokumentet ger ingen info om programmets namn som en klassisk cookie brukar göra t.ex "microgaming" etc.

Eller kallar du detta dokument cookie?
Det är denna textfil jag måste hitta o radera.

Kommer ihåg jag hade samma problem med en ominstall av Norton för längesen som slutade med att jag fick formatera datorn för att ominstallera som ny användare.
Citera
2007-07-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Högerklicka på explorer och välj rensa cookies, höhö, kunde inte låta bli

Ne men seriöst, har du testat programmet ccleaner?

http://www.ccleaner.com/

Den rensar ju massa junk, både i explorer och utanför.

Så brukade i alla fall jag rensa när jag använde PC.

För jag minns att även om jag rensade min browser helt så kunde browsern ändå känna igen adresser när jag skrev in www. i fältet som jag vart inne på tidigare. Men ccleaner verkade göra en bra rensning.

Hehe,jo,jag använder nåt liknande kallat Easycleaner som är kanonbra
Citera
2007-07-18, 17:27
Medlem
Scary som programmerare sa vet jag att det ar svart att gomma en text fil pa en client utan att anvandaren eller operativ systemet skall ge sin tillatelse. Normalt brukar windows sakerheten stoppa detta men om du har andrat sakerheten sa kan filen har skrivits vart som helst i din dator.

Cookies (som ar en text fil) sparas i tva olika platser pa din drive dar windows ar installerat pa.

c:\documents and settings\jdoe\local settings\temporary internet files, on Windows Vista C:\Users\jdoe\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temp orary Internet Files

Om ditt anvandar namn is jdoe annars ar det ditt inloggnings namn som du maste andra i den sokvagen.

den andra ar

c:\documents and settings\jdoe\cookies,
om du har Windows Vista C:\Users\jdoe\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Co okies och C:\Users\jdoe\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Co okies\low.
Citera
2007-07-19, 02:24
Medlem
TechoNisses avatar
så du är inte säker på att din kompis har ditt lösen o användarnamn? så denne kan logga in o RETAS med dig?
Citera
2007-07-19, 04:43
Medlem
flengs avatar
Flash cookies kanske?

http://en.wikipedia.org/wiki/Local_Shared_Object

Edit: Hitta en bättre länk.
Citera
2007-09-10, 12:12
Medlem
Lånar din tråd lite.

Har liknande problem som Scary dude.

Har använt ccleaner,rensat tidigare listan, tagit bort cookies och tagit bort allt offline innehåll. Men jag har inget större data kunskap så jag har använt mig av metoderna som beskrivs i tidigare inlägg (kanske en dum fråga men vad är allt som inte är text filer som ligger i samma mappar som cookiesarna?) och använt knapparna under verktyg/ internet-alternativ för att radera min historia på nätet.

Nu till frågan: Varför finns det hemsidor som kommer upp iallafal så fort man skriver deras begynnelse bokstav i adressfältet?
Exempel: Hollyrude.com och Spaceboos.com
För övrigt så vet jag inte att jag vart inne på Spaceboos.com

Jag vet att det blev ett lite rörigt inlägg men ha översyn.
Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in