2007-07-17, 22:03
Bannlyst
Ja snälla; ta livet av dig så vi slipper ditt förbannade trollande!
2007-07-17, 22:03
Bannlyst
dränkning inombords

Kan man dränka sig själv till döds genom att dricka vatten? Ja, vad som händer är att man stör balansen i sitt kroppssystem, och cellerna fungerar mindre effektivt. Polydipsi (överdriven törst) är en överdrift i vattendrickande och gör att den kemiska förändringen i blodet hamnar i ett utblandat tillstånd med en låg natriumfattig nivå.

För att sänka din natriumnivå till en kritisk nivå måste du göra en stor insats och få en dålig njur-respons. Natriumgraderingen är sådan mellan hjärnan och blodet att attacker och förvirring uppstår. Permanent hjärnskada kan följa om du inte dör. Risken/lidandet är inte värt det om du inte är masochistisk och vill lida maximalt för att reflektera din miserabla existens.
2007-07-17, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Det funkar inte så. Jag har själv blivit utstrypt. När det börjar "svartna" börjar också det sköna, så nån panik lär du inte få. Det är också därför det sker så många olika bland stryprunkare.
Blev strypt i sjunde klass i skolan av en kille som strypte mig så jag däckade! Var nära att jag dog....
2007-07-17, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos76
Blev strypt i sjunde klass i skolan av en kille som strypte mig så jag däckade! Var nära att jag dog....
Nej, det var det inte. Isf skulle den killen varit tvungen att fortsätta strypa dig, på ett mycket effektivt sätt, i många minuter. Och det tror jag inte han gjorde.
2007-07-17, 22:14
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Men är du seriös? Vill du dö för att din morfar dog idag?

Visst är alla avsked av folk man älskade sorgliga, men din morfar ville nog att du skulle njuta av livet om han älskade dig.
2007-07-17, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Nej, det var det inte. Isf skulle den killen varit tvungen att fortsätta strypa dig, på ett mycket effektivt sätt, i många minuter. Och det tror jag inte han gjorde.
Jo rätt många minuter vart hackkyckling i skolan är fortfarande det...
2007-07-17, 22:22
Medlem
Att hoppa från en hög höjd är ju ett helt sjukt jävla dåligt sätt. Det är jävligt många som vaknar upp med brutna ben i hela kroppen invalidiserade för resten av livet, ett liv som dem av någon anledning ofta verkar värdera högre än det dem hade innan dem tog skuttet.

I min mening är en bra självmordsmetod en som är smärtfri och inte ger stort utrymme för att ångra sig och som dessutom resulterar i att man faktiskt dör.

Det finns ett gäng jävligt dåliga metoder som folk verkligen borde undvika.

1. Sitta och försöka karva upp kroppen. Ont ont ont och ofta inte så dödligt. Vissa människor verkar ju tro att man faller ner död på marken bara man råkar rispa utmed armen och inte tvärsöver, det stämmer alltså inte.

2. Överdosera tabletter. Det kan vara nästan helt ofarligt men jävligt trevligt, nästan helt ofarligt men jävligt otrevligt, jävligt farligt och skadligt och samtidigt helt obeskrivligt plågsamt och i ett hyfsat fåtal fall leda till döden.

3. Hoppa från en hög höjd. Tänk dig hur jävligt livet redan är, tänk dig sedan om det skulle bli bättre av att vara invalidiserad sittandes i en rullstol eller medtagandes kryckor överallt och att ha ont i hela tiden.

4. Hoppa framför ett tåg när det bromsar in för att stanna vid perrongen. Vill man bli kapad mitt itu och ligga i chocktillstånd och ha djävulskt ont så gör man nog det bäst på en sträcka där tågen dundrar på i hög hastighet. Själv skulle jag nog försöka få huvudet avkapat på en gång. Många brukar säga att det är synd om lokföraren och sån dynga, men det tänker man nog inte så mycket på när man är död.

EDIT: Att försöka dricka sig till döds med vatten är ju så jävla dumt att jag inte ens tog med det på listan.
2007-07-17, 22:23
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Vill ta livet av mig nu ska jag göra det men hur kan ni kommma med tips och trixs. Funderar på att hoppa från en bro men om någon har en pistol som kan skjuta mig så är jag tacksam över det. Men om någon kan ge andra tips så mottager jag det!!!!

några nämnde gasklockan och tunneln inget pajasande... Älvsborgsbron är det ett bra förslag?

Ett tips kan ju vara att dra till en bensinmack och köpa lite bensin som du sedan häller över dig. Gör detta mitt i stan när det är mycket folk i rörelse. Bjud folket på lite LSD och invänta tills det slår in. När de fnissar och har skoj så drar du igång tändaren och sätter eld på dig. Du kommer naturligtvis att börja vråla, men se till att springa omkring i cirklar när du brinner, får då jävlar blir det långa flash-svansar efter dig som bara de som käkat LSD'n uppfattar. Otroligt mysig upplevelse vill jag lova. Du går upp i rök med stil också. Varför inte passa på att göra andra glada på samma gång?

Lycka Till!
2007-07-17, 22:24
Bannlyst
Mata inte trollet...
2007-07-17, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Ett tips kan ju vara att dra till en bensinmack och köpa lite bensin som du sedan häller över dig. Gör detta mitt i stan när det är mycket folk i rörelse. Bjud folket på lite LSD och invänta tills det slår in. När de fnissar och har skoj så drar du igång tändaren och sätter eld på dig. Du kommer naturligtvis att börja vråla, men se till att springa omkring i cirklar när du brinner, får då jävlar blir det långa flash-svansar efter dig som bara de som käkat LSD'n uppfattar. Otroligt mysig upplevelse vill jag lova. Du går upp i rök med stil också. Varför inte passa på att göra andra glada på samma gång?

Lycka Till!
Dagens bästa!
2007-07-17, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Mata inte trollet...
vill du gå på kurs?
2007-07-17, 22:30
Bannlyst
tt kasta sig ut från ett flygande flygplan är inte bara dyrt, men försätter dina medpassagerare i farozonen likaså. Inget att rekommendera.
Höga platser i Sverige

Underbart inspirerande, effektiva och vackra platser att använda. Inkomplett lista pga att meterhöjden saknas.

* Adolf Fredriks kyrka - Stockholm
* Alnöbron
* Alviksbron
* Angeredsbron
* Apotekarbron
* Barnhusbron
* Beckholmsbron
* Bergnäsbron
* Bällstabro
* Centralbron - Stockholm
* Danviksbro
* Ekelundsbron
* Essingebron
* Essingeleden
* Forsmobron
* Fredhällsbron
* Gamla bron i Sjötorp
* Gamla stenbron - Karlstad
* Globen - Stockholm (85 meter)
* Gröndalsbron
* Göta Älvbron
* Hammarsbron
* Husarbron
* Huvudstaleden
* Nockebybron
* Högakustenbron
* Igelstabron
* Johanneshovsbron
* Kaknästornet - Stockholm (155 meter)
* Kastellholmsbron
* Katarinahissen - Stockholm
* Katarina kyrka - Stockholm
* Kungsbron
* Kvicksundsbron
* Laduviksbron
* Lidingöbron
* Liljeholmsbron
* Lundabron
* Långholmsbron
* Mariebergsbron
* Marieholmsbron
* Motorvägsbron i Norsholm
* Norra Järnvägsbron
* Nya Årstabron
* Pålsundsbron
* Reimersholmsbron
* Riddarholmsbron
* Riksbron
* Sandöbron
* Scandinavium - Göteborg
* Skansbron
* Skanstullsbron
* Skeppsholmsbron
* Sofia kyrka - Stockholm
* Stadshusbron
* Stallbron
* Stallbackabron
* Stora Hammarsundsbron
* Storkyrkan - Stockholm (66 meter)
* Strömsborgsbron
* Strömbron
* Sunningebron
* Sveabron
* Svinesundsbron
* Södra Järnvägsbron
* Tjörnbron
* Tranebergsbron
* Uddevallabron
* Uppsala Domkyrka - Uppsala (118,7 meter)
* Vallbybron
* Vasabron
* Vaxholmsbron
* Västerbron
* Vätöbron
* World Trade Center - Stockholm
* Ågestabron
* Årstabron
* Älvsborgsbron - Göteborg
* Ölandsbron
* Öresundsbron

Slice and Dice

Denna metod är en variant av att hoppa från en bro, men mer åt det konstnärliga hållet. Du behöver en hög bro, rep, och pianotråd.

1. Klipp rep och pianotrådar i olika längder. Varje längd får inte vara längre än höjden av bron.
2. Bind ena änden av repen och pianotrådarna till bron.
3. Bind repens andra ändarna till olika kroppsdelar, som lår, vader, torso, etc.
4. Efter det, bind pianotrådarna runt dina leder. (Glöm inte könsorganen...)
5. När du sen hoppar från bron kommer olika delar av din kropp skäras bort pga pianotråd-öglorna, och dina kroppsdelar hållas uppe av repen, svävande i luften.
6. Om du gör det rätt ska det sluta med att bara din torso hänger i nacken över havet, motorvägen eller marken.
7. Har du tur hinner någon fotografera dig och du blir förevigad som ett konstverk.

Kasta sig framför fordon

Det finns flera alternativ och tillvägagångsätt, där det vanligaste är tåg, det kräver en hel del mod och fysisk vilja att genomföra det, och det är alltid en chockartad upplevelse för föraren av fordonet (om du bryr dig om sådana detaljer).
Långtradare

En artikel från Portland beskriver hur någon försökte ta sitt liv genom att ställa sig i vägen för en lastbil. Resultatet blev ett trafikkaos och en krock mellan två långtradare, där en av förarna skadades, och självmordskandidaten undkom oskadad, och anhölls av polisen.
Tåg

Att hoppa framför ett tåg är ett av de säkraste sätten att ta sitt liv på, pga hastigheten, tyngden och skenorna, titta på musikartisten Ted Gärdestad. Över hela världen begås självmord genom folk som kastar sig famför framrusande tåg, metoden uppfanns och har använts sen den dagen tågen uppfanns.

Tåg-metoden är idiotsäker och det enda sättet du kan misslyckas är om du ballar ut! Tåg är så kraffulla att ingen eller inget har en chans: Rådjur, hundar, katter, bilar, lastbilar, träd och människor har alla mött tåget och alltid har tåget vunnit.

Tåg brukar hålla hastigheter på 64-80 km/h och river sönder allt i deras väg. Och även om de ser dig är det inte säkert att dom kan stanna; stoppsträckan vid den hastigheten är nästan 1½ km efter att dom börjat bromsa.

Du kommer att dö 99 gånger utav 100 varje gång du står eller ligger på spåren. Det kommer inte att bli en ren död, en soppåse kommer att användas för att samla in alla kroppsdelar och sönderrivna organ. Nattetid ökar dina chanser att inte ses ännu mer, ta på dig mörka kläder, och skaffa en tidtabell så du inte ligger på spåren för tidigt.
Tunnelbana

När det gäller tunnelbanan håller dom en lägre hastighet, men det är ändå en vanlig metod, speciellt i storstäderna. Allt handlar om timing. Du måste hoppa när tåget håller en viss hastighet och inte när det saktar in eftersom du då riskerar att istället bara råka ut för en allvarlig olycka som kan lemlästa och handikappa dig. Eller ännu värre, hamna ihoprullad under det stannande tåget och vid liv och i svår smärta. Det bästa är att du placerar dig i början på perrongen eftersom när tåget kör in på stationen håller det fortfarande en bra och hög hastighet. Var du hamnar på spåret är också viktigt. Mitt framför tåget är bäst och inte på sidan av spåret, men det säger ju sig självt.
Naturkrafter

Detta är en kategorie som samlar de metoder som involverar de starka krafter som återfinns naturligt, som temperaturer och väderförhållanden. Av de fyra tillvägagångssätt som nämns är den att föredra, och lämpligast med tanke på klimatet, hypotermi. En underskattad metod som faktiskt inte är så brutal som kan tyckas. Detta pga de försvarsmekanismer som kroppen sätter in efter en period av nedkylning och som gör för en märklig resa tills det svartnar för ögonen.
Elektricitet

Elektricitet finns i överflöd överallt. Högspänningsnät, eluttag, hushållsvaror, etc. Det finns ett skäl varför man använder elekticitet vid avrättningar, därför att det fungerar, även om det blivit alltmer sällan idag, pga att det anses som ett för grymt straff. Dödlighet bestäms av vilken sorts spänning går igenom dig, och för hur längre. Om självmordet misslyckas, ger det oftast svåra brännskador.

Bry dig inte om 110 eller 240 volt uttagen, de räcker inte till och bränner direkt säkringen. Använd högspänningsnät och de många elstationer som finns över hela samhället. Elektricitets-metoden fungerar bäst om strömmen går igenom huvudet och hjärtat.

Man ser ibland fåglar som kommit i kontakt med högspänningsnätens kablar i luften och som då och då orsakar kortvariga strömavbrott. Levande material som hamnar på kablarna avger oftast eld tills det inte finns något kvar förutom aska, pga den höga spänningen.
Att dö från blixtnedslag

Att försöka bli nedslagen av en blixt i hopp om att få ett slut på sit liv genom elektrifiering är en hopplös idé. Även om folk avlider pga blixter som slår ner och igenom dem är det en otrolig abetssam och svårmästrad exitmetod, men om du ändå ska försöka, kan det vara bra att känna till några saker.

Var medveten på väderprognoser. Gå ut och ställ dig på öppna upphöjda platser, inte omgärdade områden med många höga byggnader, utan platsen att befinna sig på när ovädret drar förbi är fotbollsplaner, under trän, fält, vattendrag, osv, i hopp om att blixten väljer din kropp att gå igenom när den utlöses ned mot jorden från himlen. Överlevnadschansen är rätt så stor, även om du träffas.

Att hålla i långa saker av metall ökar dina chanser på öppna fält. T.ex material som golfklubbor, paraplyn, ståltråd eller elektroniska bärbara apparater, staket och verktyg.

Du kan få en gissning om hur långt bort ett åskmoln är från dig genom att räkna 1,2,3,osv, från och med du ser en blixt tills du hör åskmolnet. Numret du får fram representerar hur långt borta det är i kilometer.
Hypotermi (Frysa till döds)

Att hitta någonstans avskilt är viktigt, men temperaturen måste vara den rätta, 0-gradigt celsius eller mindre. Men temperaturen är inte enbart vad du måste tänka på, en viktig faktor är hur kroppen svalnar. Du kan sitta i minusgrader och vänta för evigt om du är påklädd och det inte blåser.

Du kommer att dö fortare om det på dagen är blåsigt och regnigt. Bergsräddningar ger alltid mer döda kroppar om det är vått och stormigt än kallt istället för klara soliga dar. Blöta penetrerar dina kläder väldigt snabbt när den drivs av vind; vindkylan är faktiskt mer farligare än kylan själv.

Gå ut påklädd (det hjälper om du dricker dig full först) en våt och blåsig natt när det är -15 och promanera, efter ett tag känner du dig varm, så varm att du vill ta av dig en jacka, sen vill du ta av dig en tröja. Allt medan din kropp kyls ner. Efter en timme känner du dig trött och vill sätta dig ner, skakningar börjar, din kropp sätt att generera värme. Det här är den svåraste biten, när din hjärna förstår att det är kallt. Efter det slutar du skaka, eftersom din kropp inte har någon energi kvar. Du känner dig trött och sömnig, och du kommer att somna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in