Ett fall som intresserar mig mycket. Någon har på ett brutalt sätt slagit ihjäl Flink. Flink var homosexuell. Inga spår finns efter förövaren. Rykten säger att mordet var en hämnd då Flink antastat småpojkar. Andra rykten säger oxå att polisen vet vem som gjorde det, men kan inte bevisa/anser att Flink fick vad han förtjänade.
Kom igen och fyll på med spekulationer och fakta.
Ett fall som intresserar mig mycket. Någon har på ett brutalt sätt slagit ihjäl Flink. Flink var homosexuell. Inga spår finns efter förövaren. Rykten säger att mordet var en hämnd då Flink antastat småpojkar. Andra rykten säger oxå att polisen vet vem som gjorde det, men kan inte bevisa/anser att Flink fick vad han förtjänade.
Kom igen och fyll på med spekulationer och fakta.
Jag tror Flink i sitt sökande efter att slippa tillbringa natten själv bjudit någon förbipasserande på sprit. Denne person har sedan efter att ha blivit utsatt för närmanden av Flink totalt ballat ur. Hur denna person sedan lyckats undkomma polisen i 14 år är en gåta.
Jag tror Flink i sitt sökande efter att slippa tillbringa natten själv bjudit någon förbipasserande på sprit. Denne person har sedan efter att ha blivit utsatt för närmanden av Flink totalt ballat ur. Hur denna person sedan lyckats undkomma polisen i 14 år är en gåta.
Ja, det är oxå en rimlig hypotes. Under denna tidsperiod så var det mycket anabola i omlopp i Eskilstuna. En snedtänd kroppsbyggare är inte att leka med. Enligt uppgifter så hade förövaren mer eller mindre "slaktat" Flink. Det var tydligen ingen trevlig syn som mötte Flink´s kollegor när dom klev in i lägenheten. Nerblodat överallt. Om jag inte missminner mig så hittades kroppen i badrummet...?
Kan det vara genom DNA-prover som man fått fatt i den här 44-åringen ?.
De har nog haft tillgång till gärningsmannens dna hela tiden men tekniken har inte varit tillräckligt utvecklad förrän nu.
Citat:
På Jörens Vävares gata i Eskilstuna hittades en bunt tidningar och ett par så kallade kinaskor. Avtryck från skorna fanns i den mördades lägenhet. På skorna fanns också blod, både från Göran Flink och gärningsmannen.
Mannen var ~29 år gammal när brottet begicks, så anabolateorin som presenterades ovan kanske inte är så långsökt? I alla fall inte mindre än peddoteorin som snarare låter som byskvaller...
Man gripen för Flink-mordet
En 44-årig man från Sörmland har gripits misstänkt för mordet på Göran Flink i maj 1993. Den nu gripne mannen har inte figurerat tidigare i utrdedningen, enligt Svante Melin, chef på avdelningen för grova brott hos polisen i Eskilstuna.
Flera personer har figurerat i utredningen och de har också DNA-testats utan att den skyldige hittats.
Polisen vill inte kommentera vad det är för uppgifter som gjort att 44-åringen gripits. Det är polisens så kallade cold case-grupp, som fått ihop så pass mycket uppgifter att mannen nu gripits som misstänkt för den 15 år gamla mordet, enligt Svante Melin. En 44-årig man från Sörmland har gripits misstänkt för mordet på Göran Flink i maj 1993.
– Vi kom ingen vart med mordet då och har tagit upp det igen ett antal gånger utan resultat. Nu har vi jobbat med det sedan förra året och lyckats stärka bevisningen, säger Melin till TT.
BAKGRUND:
Över 4000 förhör har genomförts, men polisen har sedan 22 maj 1993 stått utan motiv och mördare. Den tekniska bevisning som hittills har funnits har inte räckt för att identifiera någon. DNA-spår från en person som har varit i lägenheten har säkrats sedan tidigare. Blod- och hårprover togs på ett tiotal personer, men ingen har hittills kunnat bindas till mordet.
Göran Flink var homosexuell och levde ett dubbelliv. Det har i rapporteringen genom åren antytts att motivet skulle ha funnits där, men det är oklart och är det fortfarande eftersom polisen inte vill säga så mycket om motivet eller vilken bevisning som finns mot 44-åringen.