2007-07-17, 14:56
Medlem
substitutes avatar
Bakrund:
Längst ned i denna länk berättar kriminalpolis Börje Carlsson om fallet.
http://www.sr.se/cgi-bin/sormland/program/artikel.asp?ProgramID=2357&Artikel=942490

Flyttade till Eskilstuna 1994 och fick höra en massa rykten om detta mord. Tex att offret blivit halshuggen mm.

Vad är sant? Skulle gärna vilja veta lite mera om detta fall. Någon i Etuna som kan berätta lite mer och som har några terorier?
Citera
2007-07-17, 15:16
Medlem
Legimitations avatar
Lite info från P4 Sörmland.
Modern teknik ska lösa gamla mordfall
Längst ned på sidan: Tidigare Brottsplats Sörmland
Citera
2007-07-17, 15:50
Medlem
Mr Magoos avatar
Ett fall som intresserar mig mycket. Någon har på ett brutalt sätt slagit ihjäl Flink. Flink var homosexuell. Inga spår finns efter förövaren. Rykten säger att mordet var en hämnd då Flink antastat småpojkar. Andra rykten säger oxå att polisen vet vem som gjorde det, men kan inte bevisa/anser att Flink fick vad han förtjänade.
Kom igen och fyll på med spekulationer och fakta.
Citera
2007-07-17, 16:12
Bannlyst
"1993, maj: 40-årige Göran Flink mördas brutalt med kniv och annat
tillhygge i sin bostad på Kyrkogatan i Eskilstuna. Mordet är olöst."
Citera
2007-07-17, 16:13
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Ett fall som intresserar mig mycket. Någon har på ett brutalt sätt slagit ihjäl Flink. Flink var homosexuell. Inga spår finns efter förövaren. Rykten säger att mordet var en hämnd då Flink antastat småpojkar. Andra rykten säger oxå att polisen vet vem som gjorde det, men kan inte bevisa/anser att Flink fick vad han förtjänade.
Kom igen och fyll på med spekulationer och fakta.

Jag tror Flink i sitt sökande efter att slippa tillbringa natten själv bjudit någon förbipasserande på sprit. Denne person har sedan efter att ha blivit utsatt för närmanden av Flink totalt ballat ur. Hur denna person sedan lyckats undkomma polisen i 14 år är en gåta.
Citera
2007-07-18, 15:37
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Jag tror Flink i sitt sökande efter att slippa tillbringa natten själv bjudit någon förbipasserande på sprit. Denne person har sedan efter att ha blivit utsatt för närmanden av Flink totalt ballat ur. Hur denna person sedan lyckats undkomma polisen i 14 år är en gåta.
Ja, det är oxå en rimlig hypotes. Under denna tidsperiod så var det mycket anabola i omlopp i Eskilstuna. En snedtänd kroppsbyggare är inte att leka med. Enligt uppgifter så hade förövaren mer eller mindre "slaktat" Flink. Det var tydligen ingen trevlig syn som mötte Flink´s kollegor när dom klev in i lägenheten. Nerblodat överallt. Om jag inte missminner mig så hittades kroppen i badrummet...?
Citera
2007-07-18, 15:40
Bannlyst
Och med sin avskurna balle i munnen, enligt ryktet.
Kan ju iofs vara en sådan detalj som någon lagt till för att "piffa upp" storyn.
Citera
2007-07-18, 15:43
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Och med sin avskurna balle i munnen, enligt ryktet.
Kan ju iofs vara en sådan detalj som någon lagt till för att "piffa upp" storyn.
Jo, det ryktet finns, vilket enligt vissa, tyder på hämnd för pedofili.
Citera
2008-09-22, 10:39
Medlem
http://www.ekuriren.se/ekuriren/senaste_nytt.php?id=736993&avdelning_1=102&avdelni ng_2=369&t=1525138359

44åring gripen.
Citera
2008-09-22, 11:22
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola_
http://www.ekuriren.se/ekuriren/senaste_nytt.php?id=736993&avdelning_1=102&avdelni ng_2=369&t=1525138359

44åring gripen.

Kan det vara genom DNA-prover som man fått fatt i den här 44-åringen ?.
De har nog haft tillgång till gärningsmannens dna hela tiden men tekniken har inte varit tillräckligt utvecklad förrän nu.

Citat:
På Jörens Vävares gata i Eskilstuna hittades en bunt tidningar och ett par så kallade kinaskor. Avtryck från skorna fanns i den mördades lägenhet. På skorna fanns också blod, både från Göran Flink och gärningsmannen.
Citera
2008-09-22, 11:39
Medlem
William Hainess avatar
Groteskt fall.

Mannen var ~29 år gammal när brottet begicks, så anabolateorin som presenterades ovan kanske inte är så långsökt? I alla fall inte mindre än peddoteorin som snarare låter som byskvaller...
Citera
2008-09-22, 11:48
Medlem
Per-Martins avatar
Det finns DNA på mördaren, ja.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto