• 1
  • 2
2007-07-17, 17:37
Medlem
Spejnars avatar
Enligt testar på toms hardware(tror jag det var) så var dels vista långsammare i alla spel utom ett och den funktionen med att komma ihåg program och använda ramen för snabbare laddning var i praktiken värdelös om man inte satt på 128mb ram och hade ett snabbt jävla USB. Länkarna kan ni söka fram.
Citera
2007-07-17, 20:20
Bannlyst
Enkelt

Köp vista och ladda hem xp

Så kan du ju alltid byta tillbaka om inte vista uppfyller dina behov.

Sen kan du byta tillbaka till vista när det behövs
Citera
2007-07-17, 20:50
Medlem
Fulfittans avatar
Våga Vägra Vista!

Vista är ett typiskt sådant där OS som man hoppar över, liksom man hoppade över Millennium och 2000 och fortsatte med 98 till XP kom. XP är efter vad som käns som tusentals buggfixar och säkerhetsuppdateringar riktigt stabilt, och jag är på alla sätt nöjd med det. Bara idioter och nördar byter OS för sakens skull; jag skulle aldrig byta till något nyutvecklat på en gång, speciellt inte när det är en Microsoftprodukt, och speciellt inte eftersom Vista rakt igenom verkar vara rena skiten. Vi får väl se hur det ligger till om 3-5 år, men jag kommer i allafall att köra XP så länge det bara är praktiskt möjligt, och det råder jag dig också att göra. Och när det någon gång blir läge att byta så är någon form av Linux minst lika intressant att överväga ur min synvinkel.
Citera
2007-07-19, 05:15
Medlem
smaken e som baken....Delad

Installerade själv vista ultimate för några veckor sen o allt har funkat näst intill perfekt. Inga som helst problem med drivrutiner eller nåt.
Vista e snyggare än xp men sen om de är bättre vet ja inte just men om jag skulle köpa ny burk idag så blev de vista utan tvekan
Citera
2007-07-19, 07:17
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgottis
Installerade själv vista ultimate för några veckor sen o allt har funkat näst intill perfekt. Inga som helst problem med drivrutiner eller nåt.
Vista e snyggare än xp men sen om de är bättre vet ja inte just men om jag skulle köpa ny burk idag så blev de vista utan tvekan

För alla vet vi att grafiken gör spelet/applikationen.

Men som sagt, jag som många andra har skrivit skulle vänta tills åtminstånde SP1 har släppt.
Citera
2007-07-19, 21:32
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
För alla vet vi att grafiken gör spelet/applikationen.

Men som sagt, jag som många andra har skrivit skulle vänta tills åtminstånde SP1 har släppt.
Det är altid en klok vana att vänta tills servicepacket är släppt, då har man åtminstonde tagit hand om de värsta klavertrampen. En annan sak som talar för att vänta är att drivrutinerna ännu inte är i toppklass (å andra sidan är XP användarna bortskämda eftersom rutinerna till win 2000 även gick till XP).

Har du en dator med XP så kan du alltid använda licensen till att göra en XP partition på din nya Vista-burk. I så fall kan du få det bästa från alla världar.
Citera
2007-07-19, 22:01
Medlem
Jag kör också Vista sen några månader tillbaka. Har inte upplevt några problem alls egentligen med någon hård- eller mjukvara - men sen kanske jag haft tur. Spelar en del spel och de har fungerat precis som de ska (både nyare och lite äldre).

Dock märktes snabbt hur minneshungrigt Vista är. På XP var det inga som helst problem med 1 GB ram för mig, Vista segade ner sig ganska fort med så "lite". Nu har jag 2 GB och datorn mår ungefär lika bra som den gjorde med 1 GB och XP - men minne är ju så billigt nuförtiden så jag är nöjd ändå
Citera
2007-07-19, 22:45
Bannlyst
Jag kommer inte överge XP förens Vista har fixat alla sina jävla buggar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in