2007-07-17, 08:38
Medlem
Eskilstuna har sjukt mycket invandrare, vilket det 88-åriga sossestyret i stan sett till. Stora områden i stan är enbart befolkade av invandrare och svenska pensionärer som inte har råd att flytta. Det är bisarrt hur mycket kriminalitet som finns här nu och mycket av den är relaterad till den hämningslösa invandringen.

Grädden på moset var väl ändå när det beslutades om att ANHÖRIGA till invandrare skulle få komma till SVerige också...ja, såklart hela släkten ska få vara här.

Sarita Hotti, som är en nolla som styr en del i Eskilstuna och tycker att det är alldeles för många svenskar i Sverige vill dra sitt strå till stacken... man blir så trött. Har ni samma jävla tillströmning i era städer? De kommer hit och äter socialbidrag samtidigt som de får in fina svarta pengar. Detta gäller förstås inte alla men en stor del...

Skriv gärna om hur det är i er stad och gärna även ni från Eskilstuna. Här följer en artikel från lokaltidningen...

Eskilstuna kommer att ta emot 300 flyktingar

2007-02-21 (Länka hit)

Eskilstuna kommer med stor sannolikhet att ta emot de nästan 300 flyktingar som Integrationsverket vill att kommunen ska ta.
- Det blir nog så, säger Sarita Hotti, s, ordförande i arbetsmarknads- och familjenämnden. Frågan utreds just nu av förvaltningen.

Det väntas över 30000 flyktingar till Sverige i år. De allra flesta kommer från Irak.
- Eskilstuna har tidigare haft ett avtal med Integrationsverket att ta emot 50 flyktingar per år, säger Sarita Hotti. Det avtalet har gått ut och vi har fått förfrågningar från verket i ett par omgångar. Den högsta siffra det har handlat om för oss är 370.
Eskilstuna kommun ska ta sin del av den strida flyktingströmmen, säger Sarita Hotti.
- Men det vore inte fel om lite fler kommuner i länet gjorde likadant. Vi skulle klara det bättre om fler hjälptes åt.
Det troliga är dock att Eskilstuna kommer att säga ja till Integrationsverkets begäran att ta emot 279 flyktingar, säger hon.
- Förutom den gruppen har vi också anhöriginvandring. Det brukar handla om ett 100-tal varje år.
Ensamma flyktingbarn
Eskilstuna har också fått frågan om det finns möjligheter att ta emot flyktingbarn som kommer utan anhöriga till Sverige utan föräldrar och anhöriga. - Jag kan inte svara på den frågan heller ännu, säger Sarita Hotti. Förvaltningen utreder också den.
Den utredningen ska vara klar när nämnden sammanträder nästa gång 29 mars.
- Vi har begärt att få en bred konsekvensbeskrivning. Flyktingbarnen som kommer ensamma berör inte bara vår nämnd utan också i högsta grad barn- och utbildningsnämnden. Barnen ska ha någonstans att bo och de ska gå i skola.
Flyktingbarn som kommer ensamma behöver även en god man.
- Vi måste se till att vi verkligen klarar allt det här innan vi fattar beslut, säger Sarita Hotti.
Allt fler kommer
Flyktingbarn som kommer ensamma till Sverige är sedan i somras kommunernas ansvar. Hittills har ett tiotal kommuner skrivit avtal med Migrationsverket om att ta emot flyktingbarn.
Antalet barn som kommer ökar. Enligt Migrationsverket kan det handla om 100 barn i veckan som kommer utan anhöriga. Verket har redan en kö på minst 100 barn som väntar i transitboende.
De flesta kommer från Irak, Somalia och Afghanistan. Det kommer fler pojkar än flickor.

EDIT: Jag har inget hat just mot invandrare utan mot kriminalitet i stort...och sådan har vi lots of här...
2007-07-17, 09:13
Bannlyst
Exakt vad tjänar Eskilstuna på det här?

Vi skulle klara det bättre om fler hjälptes åt? Varför inte säga vi har fått nog, vi har inte plats för fler? Vi har inte råd?
2007-07-17, 09:35
Medlem
Byfånens avatar
Grattis antiraz och välkommen till det mångkulturella Sverige.

Glöm inte att rösta på Mona (s)ahlin 2010 så får du mer av av sörjan !

Då jag bor i Sthlms innerstad är jag befriad från "kulturfolk", jag tror inte mina grannar inom media vill ha dessa "kultur" människor inpå knuten utan helst 10 km avstånd , gärna i Rinkeby/Rissne m.m

"De flesta kommer från Irak, Somalia och Afghanistan. Det kommer fler pojkar än flickor."
-- våldtäkterna lär öka i Eskilstuna , då muselmaner är kända att inte hålla sin KUK i styr då dom ser en lättklädd kvinna . Mark my word !

Vår Lots i detta mörker och dimma verkar vara (s) med mona (s)ahlin i spetsen, fy faan säger jag ... fy faan igen.

Blådårar, jag bävar inför valet 2010 som kan bli ett ödesval för Sveriges framtid
2007-07-17, 10:03
Bannlyst
Goodbye Eskilstuna. Goodbye....

Ännu en idyllisk svensk stad förvandlad till en skitig betngenklav fyllda av håriga apklaner som rosslar i halsen, spottar och fräser när dom samtalar. Eskilstuna kan se fram emot mer utav grov kriminalitet, våldtäkter och sociala problem.
2007-07-17, 10:20
Medlem
Nattugglan_s avatar
300 invandrare om året är ju inte så farligt,skulle bli rätt glad om vi bara fick 300 om året.
Men nu får vi istället 25 nya iraker i veckan i södertälje
och då är inte dom andra invandrarna inräknade.

Så på 3 månader får vi lika många iraker som ni får invandrare på ett år.
Plus en massa andra
2007-07-17, 10:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Ser inte vad det ska debatteras här. Låser tråden. Skicka PM om ni har frågor.//mod.
2007-07-17, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglan_
300 invandrare om året är ju inte så farligt,skulle bli rätt glad om vi bara fick 300 om året.
Men nu får vi istället 25 nya iraker i veckan i södertälje
och då är inte dom andra invandrarna inräknade.

Så på 3 månader får vi lika många iraker som ni får invandrare på ett år.
Plus en massa andra

Södertälje kan man inte betrakta som en stad längre. Den är bortom all räddning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in