• 1
  • 2
2007-07-18, 07:57
Medlem
SgtApones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaellerhur
Tidningspapper, typ aftonbladet, det tar bort skiten och lämnar inget damm kvar, funkar ypperligt.
Geggar inte trycksvärtan något då??
Citera
2007-07-18, 08:44
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SgtApone
Geggar inte trycksvärtan något då??

Inte så länge du bara gnuggar på glasrutan. Kommer du åt ditt vita tak så blir det inte så snyggt däremot.

Jag använder alltid tidningar till alla fönster och speglar jag putsar, funkar ypperligt.
Citera
2007-07-18, 08:59
Medlem
marskatts avatar
När jag tvättar fönster och speglar använder jag en blandning av vatten, diskmedel (YES) och T-röd. Eftertorkar med tidningspapper.
Det borde fungera på en vindruta också.
Citera
2007-07-18, 20:50
Medlem
Jag säger inte att det är det enklaste sättet, men det blev fint när man lärt sig. När jag jobbade på en bilrekond-firma så använde vi fönsterputs(minns inte märke) och en trasa(sträv i karaktären. T-shirt eller lakan borde fungera). När man sedan ska putsa så ska man Spraya på medel och sedan börja arbeta upp temperatur, man får trycka en del så det blir friktion. på utsidan är det lätt för då kan man trycka ordentligt medans det på insidan är ett helvete att böja armen så man får styrka att få upp "arbetstemp." Sedan gnuggar man tills den fuktiga ytan börjar avdunsta.
Tror jag kommit ihåg hela processen nu.
Påpeka gärna om det var alltför luddigt.
Citera
2007-07-19, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Ska inte säga något för det kom ett bra tag innan jag knäckte denna ytterst svåra nöt..

Vad använder du för att få rutorna där hemma fina? Jo just det, en...... FÖNSTERSKRAPA..

Då framrutan ofta är välvd och knepig i geometrin på alla andra sätt så är det med fördel du använder dig av en silikonskrapa modell "skrapa-bilen-torr"..
Detta givetvis efter att ha gnuggat rutan riktigt blöt med lämpligt medel och papper..

Nackdelen är att allt fönsterputsmedel åker ner på instrumentbrädan.. För mig leder detta efter att ha sörjt god ventilation dock inte till fläckbildning.

Jag föredrar detta efter att ha provat allt annat.. Detta är även en ypperlig lösning oavsett temperatur, något som annars vid låga utetemperaturer gärna leder till en vit hinna.

arrrghhh... keep it simple stupid!!!
Citera
2007-07-20, 05:12
Medlem
Photechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaellerhur
arrrghhh... keep it simple stupid!!!

Kan väl hålla med dig lite.. Men jag lyckas alltid få den där vita hinnan om jag använder en något mindre invecklad metod..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in