Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-03, 00:20
  #2053
Medlem
Cannibal Hollowcaust var rätt läbbig. Men det var mest för att den scenen med sköldpaddan var verklig då inbillade man sig att resten också var det.. P.s såg den när man var 14 år..
Citera
2018-11-07, 09:29
  #2054
Medlem
Ingen som hänger här inne längre?

Lite smått och gott...

Guinea Pig & dess amerikanska remakes.
Då främst Devil's Experiment & Flowers of Flesh & Blood från originalfilmerna. Bouquet of Guts & Gore skulle jag säga är den värsta av nyinspelningarna. En nytolkning av Flowers som om möjligt överträffar den i renodlad brutalitet.

Annat japanskt/asiatiskt godis.
Mu Zan E, Men Behind the Sun, Philosophy of a Knife, Tumbling Doll of Flesh m.m. Philosophy of a Knife fortsätter i MBS fotspår och följer grymheterna som skedde i japanska Unit 731. Kan vara en av dom grövsta filmerna någonsin. Mu Zan E och Tumbling har lite skön pseudo-snuff känsla över sig.

Pseudo-snuff.
August Underground-trilogin, Snuff 102 m.m. Försöker efterlikna snuff-movies. Riktigt våldsamt innehåll.

Nekrofili.
Nekromantik 1&2, Aftermath, Necrosluts, Necrophile Passion, Necro Fuck Maniac m.m. Grafiskt skildrat nekrofili. Inte nödvändigtvis jättevåldsamma men ändå snuskiga pga ämnet som skildras.

Mer våldsam nekrofili.
Tar den övre genren till en ny nivå genom att visa hur offren mördas för att därefter sättas på. Dessa är generellt renodlade porrfilmer med en väldigt våldsam och blodig "handling". Exempel: Brutal Tales, Bloody Set, Orgasmagoria.

Perverterat snusk & fetischer.
Vomit Gore-trilogin, Channel 309, GSKD-trilogin. Massvis med kiss, bajs & spyor i kombination med riktigt grafiskt skildrat våld. Rekommenderas egentligen inte för någon annan än dom som vill se det extremaste.

Allmänt äckel.
Purge: Squirmfest, Terrible Meal m.m. Filmerna går ut på att äta mindre konventionell "mat"... Den första inriktad mer åt insekter och piss, den sistnämnda åt spyor. Blandat med lite sex.

En liten lista med smått och gott. Hoppas allt inte redan nämnts. Orkade inte läsa igenom alla 100+ sidor. Har hållit på med det här ganska länge nu så ser mig själv som ganska kunnig inom denna typ av film. Vill inte avslöja för mycket så låter nåt intressant får du skaffa själv och se
Citera
2018-11-07, 09:39
  #2055
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Mu Zan E och Tumbling har lite skön pseudo-snuff känsla över sig.

Ja, Mu Zan E minns jag som rätt grov och småvidrig.


På tal om Guinea Pig-remaksen har jag bara sett den första som kom för några år sedan. Märkte att det kommit två till varav den senaste är rätt färsk så kanske får spana in även om själva tortyrfilmgenren inte tilltalar mig längre i samma utsträckning som då man var yngre.
Citera
2018-11-07, 11:10
  #2056
Medlem
Ja det är den.

Angående dom senaste Guinea Pig så är väl Sacrifice den jag skulle rekommendera mest. Kan väl beskrivas som en remake av He Never Dies fast utan den komiska tonen. Väldigt brutal.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, Mu Zan E minns jag som rätt grov och småvidrig.


På tal om Guinea Pig-remaksen har jag bara sett den första som kom för några år sedan. Märkte att det kommit två till varav den senaste är rätt färsk så kanske får spana in även om själva tortyrfilmgenren inte tilltalar mig längre i samma utsträckning som då man var yngre.
Citera
2018-11-07, 13:30
  #2057
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Angående dom senaste Guinea Pig så är väl Sacrifice den jag skulle rekommendera mest. Kan väl beskrivas som en remake av He Never Dies fast utan den komiska tonen. Väldigt brutal.

Då ska jag ta och se den, tackar för tipset och ska försöka att återkomma med någon liten recension efteråt.
Citera
2018-11-15, 00:17
  #2058
Medlem
Skopjas avatar
Funny Games, trots att nästan inget våld visas i bild och om jag minns rätt ser man knappt en enda droppe blod heller så är hela filmen från det att de två unga antagonisterna introduceras, en enda lång raksträcka, riktigt jobbig psykisk tortyr. Fy fan vilken film alltså!

Om det däremot gäller filmer där man får se våld så borde det väl vara SAW-serien.. Har dock inte sett Jigsaw ännu, är den lika nasty som föregångarna? Tänker i synnerhet på del 3 med scenen där:


Annars kommer jag ihåg att Drive hade en scen som var oväntat rå. Beskriver nedanför.

__________________
Senast redigerad av Skopja 2018-11-15 kl. 00:20.
Citera
2018-11-15, 01:32
  #2059
Avstängd
Krullet83s avatar
Skulle nog säga https://www.google.com/search?q=cann...t=firefox-b-ab Cannibal holocaust om den inte nu blivit sagt förut!

Och denna https://www.imdb.com/title/tt0073650/ Salo, riktigt fruktansvärd film!
Hört även om denna, har inte sett den dock https://www.imdb.com/title/tt1273235/?ref_=nv_sr_1
__________________
Senast redigerad av Krullet83 2018-11-15 kl. 01:38.
Citera
2018-11-15, 01:36
  #2060
Medlem
AlwaysAllIns avatar
"Vackert" våld och extremt många dödsoffer är Violet.
Den filmen är snyggt gjord också.
Citera
2018-12-17, 18:14
  #2061
Medlem
Rakiis avatar
Igår såg jag om en film som jag tidigare har nämnt och förespråkat folk i tråden att se, nämligen CAT-3 rullen The Ebola Syndrome med en enastående Anthony Wong i huvudrollen. Var ett par år sedan sist så det var passande med en omtitt, och den är fortfarande riktigt jävla rolig i all sin våldsamma prakt. Måste dessutom vara en av de filmer som är minst PK som jag kommer att tänka på så här på rak arm, om ni kommer över den och gillar kategori tre-film så tveka inte att se den!

Såg även om Eat the Schoolgirl: Osaka Telephone Club i helgen, inte alls bra och mindes den som rätt kass så var egentligen mest för att fräscha upp minnet av den som jag såg den. Finns några få bra scener i den, men överlag en rätt tråkig pinku eiga-rulle.
Citera
2019-01-06, 15:19
  #2062
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Marian Dora som jag har nämnt tidigare i diverse trådar har Horrible Reviews på Youtube gjort ett klipp på sin kanal ägnad Doras filmer.

https://www.youtube.com/watch?v=1Qj-QhvoBiU

Cannibal var på gränsen till OK, Voyage to Agatis var klappkass och Melancholie der Engel har jag på min rewatchlist, och ligger på datorn.
Citera
2019-01-29, 19:24
  #2063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Marian Dora som jag har nämnt tidigare i diverse trådar har Horrible Reviews på Youtube gjort ett klipp på sin kanal ägnad Doras filmer.

https://www.youtube.com/watch?v=1Qj-QhvoBiU

Cannibal var på gränsen till OK, Voyage to Agatis var klappkass och Melancholie der Engel har jag på min rewatchlist, och ligger på datorn.

Har du inte sett Carcinoma så tycker jag du borde se den. En av hans bättre filmer enligt mig.
Citera
2019-01-29, 20:17
  #2064
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Har du inte sett Carcinoma så tycker jag du borde se den. En av hans bättre filmer enligt mig.

Letat efter den på diverse fildelningssajter men utan resultat, tyvärr. Söker man efter en fulstream på webben får man bara upp sökresultat om cancer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback