Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-16, 20:10
  #1
Medlem
JoeL431s avatar
Som rubriken lyder vilken är den våldsamaste filmen någonsin ?
Citera
2007-07-16, 20:16
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Svårt att säga, the condemned har ju en del råa scener, sen vet jag inte riktigt om du klassar Hostal som våldsam, det är ju en jävla massa tortyr i både ettan och tvåan. Du kanske är mer ute efter slagsmål eller folk som misshandlar andra? Gangs of new york? Braveheart? Nä nu får jag ta mig i kragen!
Citera
2007-07-16, 20:19
  #3
Avstängd
cruelsteins avatar
Det räcker nog inte att hänvisa till Hostel, Saw och liknande mainstream-gore för att svara på trådfrågan.

Titlar som August Underground Mordum, Guinea Pig och liknande kanske kan närma sig svaret?
Citera
2007-07-16, 20:22
  #4
Medlem
Easy666s avatar
beror lite på vad som menas, t.ex i filmen Commando med Schwarzenegger dör massor av människor med olika tillhyggen och skjutvapen men i första Guinea pig filmen så torteras en tjej som till slut dör. Där visas mer utstuderat våld.
Citera
2007-07-16, 20:22
  #5
Avstängd
Sam Lowrys avatar
Uzumaki är väl inget man ser på släkmiddagen med mormor direkt..
Citera
2007-07-16, 20:28
  #6
Medlem
danielwagsjos avatar
Za ginipiggu: Akuma no jikken, eller Guinea Pig som den hette internationellt är fruktansvärt våldsam. Eller det kanske är mer tortyr än våld i den?

edit: aj, jag var inte först
Citera
2007-07-16, 20:29
  #7
Medlem
Whattabas avatar
Det kan låta lökigt men definiera vad du menar med våldsam först, det finns så många olika typer av "våldsamhet"
Citera
2007-07-16, 20:47
  #8
Medlem
Whissles avatar
Nu ser jag väl inte så mycket riktigt våldsamma filmer utan det blir mest dom här mainstream som hostel, saw, the devil`s rejects osv Men den våldsammaste, eller iallafall blodigaste film jag sett är braindead. Riktigt rolig trots att den är så gammal
Citera
2007-07-16, 20:49
  #9
Medlem
JoeL431s avatar
Jag menar helt enkelt en film som innehåller mycket våld... Vilket sorts våld det är är upp till er vad ni klassar som våldsamma filmer. Inte för att jag är speciellt intesserad av övervåldsfilmer men det kan ändå vara kul att veta vad folk klassar som den våldsamaster filmen om ni förstår.
Citera
2007-07-16, 20:52
  #10
Medlem
De våldsammaste filmerna jag har sett är nog SAW 3 och Battle Royale.

Det är svårt det här med våldsfilmer. Många börjar prata om sådana där ultravåldsfilmer som Ichi the killer, men de filmerna känns bara som serietidningar. Okej, vi fattar att du som regissör har köpt in en antal kubikmeter med låtsasblod, det räcker nu, ungefär. Våldet berör inte.
Citera
2007-07-16, 20:54
  #11
Medlem
shadow1s avatar
Dobermann skulle jag klassa som hyfsat våldsam. http://imdb.com/title/tt0118996/
Citera
2007-07-16, 21:07
  #12
Medlem
LéKrisss avatar
Fong Sai Yuk (1&2) har massa sjysst ultravåld kung-fu style.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback