Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-24, 22:11
  #1921
Avstängd
JeanPierres avatar
Måste ju vara Cannibal Holocaust med sköldpaddsslakten osv!
__________________
Senast redigerad av JeanPierre 2013-03-24 kl. 22:15.
Citera
2013-03-24, 23:10
  #1922
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Verkligen ingen tortyrporr-liknande film. Jag måste ändå berömma filmen för en story som jag tyckte höll bra och var lite nyskapande. Däremot minns jag inte om jag upplevde något obehag (vilket jag brukar komma ihåg om jag gör). Sorry för de vaga svaret men kommer faktiskt inte ihåg särskilt mycket av den filmen.
Av vad du skriver så låter det helt klart som en värd titt! Får skaffa mig en egen uppfattning, det är inte svårare än att lyfta ner den från hyllan och trycka Play .
Citera
2013-06-05, 15:42
  #1923
Avstängd
JeanPierres avatar
Vad heter den där splatterfilmen där han kör över en massa zombies med gräsklippare nu igen? Den får min röst, aldrig sett lika mycket blod och grejer i nån annan film! Den och Cannibal Holocaust vinner även fast det är två helt olika filmer.
Citera
2013-06-05, 16:01
  #1924
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Vad heter den där splatterfilmen där han kör över en massa zombies med gräsklippare nu igen? Den får min röst, aldrig sett lika mycket blod och grejer i nån annan film! Den och Cannibal Holocaust vinner även fast det är två helt olika filmer.
Braindead/Dead alive?
Våldsam skulle jag nog inte kalla den, men mkt blod är det.
Citera
2013-06-05, 16:04
  #1925
Avstängd
JeanPierres avatar
Braindead var det ja! Sen vadå, dom slaktar ju människor och zombies i den, att lemlästa folk är väl våldsamt?

Annars måste jag säga att Inglorious bastards och Django är bland det våldsammaste jag sett också, men det är när det gäller Hollywood.
Citera
2013-06-05, 17:23
  #1926
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Braindead var det ja! Sen vadå, dom slaktar ju människor och zombies i den, att lemlästa folk är väl våldsamt?
Jo, men det visas ju på ett komiskt sätt.
Citera
2013-06-05, 17:39
  #1927
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Jo, men det visas ju på ett komiskt sätt.

Precis, lika mycket som filmen är gjord med glimten i ögat är också gimmicken med spypåsen man fick till filmen gjord också med glimt i ögat. Vi har Sven-Erik Olsson på Studio S att tacka som köpte in Braindead för att visas på bio i Sverige.
Citera
2013-06-05, 17:44
  #1928
Avstängd
JeanPierres avatar
Jo jag vet men det är ju fortfarande en våldsam handling att hugga huvudet av nån eller så.

Förressten, visst visades väl den oklippt på bio här?

Annars om vi ska ta filmer som är våldsamma på riktigt, Reservoir dogs är ju rätt grov med tortyrscenen. Pulp Fiction har ju också sina scener och sen Lawless var brutal den med. Clockwork Orange också.

Sen så såg jag nån asiatisk film för ett tag sen, tror den var från Singapore eller Sydkorea, den börjar med att en uteliggare helt oprovocerad blir misshandlad och sen var det nån scen där en man fick ett baseballträ i huvudet.

Nån som känner igen den filmen?
__________________
Senast redigerad av JeanPierre 2013-06-05 kl. 17:52.
Citera
2013-06-05, 18:13
  #1929
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Förressten, visst visades väl den oklippt på bio här?

Jag har för mig det.
Citera
2013-06-07, 00:00
  #1930
Avstängd
JeanPierres avatar
Kollade upp det och det stämde visst
Citera
2013-06-07, 12:40
  #1931
Avstängd
JeanPierres avatar
Footsoldier är annars helt skadad!


http://m.youtube.com/watch?v=87yO9mjiroY
Citera
2013-06-07, 17:22
  #1932
Avstängd
JeanPierres avatar
Finns en fransk rulle annars som heter Paris Lockdown, var rätt brutal den med för att vara en vanlig film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback