Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-25, 17:34
  #133
Medlem
Hatefuls avatar
Men ofta man säger att en våldtäkt är "underbar"... :S
Citera
2007-07-25, 17:56
  #134
Medlem
NirvanAs avatar
Jo för den är så bra gjord, den scenen, väldigt realistisk tycker jag...
Citera
2007-07-25, 18:03
  #135
Medlem
Rakiis avatar
Det håller jag med om, kanske rentav den mest realistiska och utdragna våldtäktsscen jag sett i filmväg och då har jag sett rätt mycket våldtäkter i ruskig anda på film, det som i mitt tycke gör den så speciell är just längden på scenen utan klipp etc... och hur man lever med Belluccis karaktärs hopplösa strävan att komma undan, sugen på att se mera utav regissören Noé men är rätt svårt att hitta på dvd har jag märkt. Ruskigt bra och vacker film i övrigt bortsett från våldet.
Citera
2007-07-25, 19:51
  #136
Medlem
Schmendricks avatar
Inte läst igenom alla sidor, men det är en hel del våld i "A clockwork orange"
Citera
2007-07-25, 19:52
  #137
Medlem
invisible_suns avatar
"Brain dead", "Bad taste", "Hostel" är väl ganska blodiga filmer. Saw-filmerna är ju alltid bra också...
Citera
2007-07-25, 20:54
  #138
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det håller jag med om, kanske rentav den mest realistiska och utdragna våldtäktsscen jag sett i filmväg och då har jag sett rätt mycket våldtäkter i ruskig anda på film, det som i mitt tycke gör den så speciell är just längden på scenen utan klipp etc... och hur man lever med Belluccis karaktärs hopplösa strävan att komma undan, sugen på att se mera utav regissören Noé men är rätt svårt att hitta på dvd har jag märkt. Ruskigt bra och vacker film i övrigt bortsett från våldet.

Tycker det även var väldigt coolt att spela filmen baklänges typ... trodde först det skulle kännas cp, men det var jävligt fränt på nå vis... bögklubben ibörjan kunde gjorts lite bättre tror jag.. man såg ju knappt någonting om man satt i ett halvupplyst rum, det var ju typ kolsvart i scenen med lite rödljus i bakgrunden
Citera
2007-07-25, 21:09
  #139
Medlem
sekazzs avatar
För den oinsatte:
Irreversible, bögklubbscenen.

Känsliga personer bör ej titta.

http://www.youtube.com/watch?v=DSZWmvH0y0I
Citera
2007-07-25, 21:12
  #140
Medlem
Valfri film med Bud Spencer&Terence Hill, för de som vill uppleva ultravåld.
Citera
2007-07-25, 21:18
  #141
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Valfri film med Bud Spencer&Terence Hill, för de som vill uppleva ultravåld.

Kan du inte skriva dina 3 favoriter, underlättar mycket!!
Citera
2007-07-25, 21:19
  #142
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Valfri film med Bud Spencer&Terence Hill, för de som vill uppleva ultravåld.
Ja, eller nån riktigt brutal och grym rulle med Åsa-Nisse?

Alltså, för att hitta tillbaka till topic.. nu är det inte våldsamma filmer överhuvudtaget som eftersöks... Det är den våldsammaste.. något mycket värre än Hostel, Irreversible etc.. Att den senare kanske är bland de mest obehagliga filmerna är en sak, men när det gäller våld är det ju faktiskt två enskilda scener i hela filmen.



- Kan någon komma på en film som är mer våldsam än August underground’s Mordum?
Citera
2007-07-25, 21:21
  #143
Medlem
The Passion of the Christ är onödigt våldsam tycker jag, ni som har sett den instämmer nog med...
Men det finns nog värre än det.
Citera
2007-07-25, 21:23
  #144
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilia
The Passion of the Christ är onödigt våldsam tycker jag, ni som har sett den instämmer nog med...

Tycker nog att Apocalypto var snäppet värre och bättre på alla sätt och vis, fina miljöer och en undergångsstämning som präglar hela filmen med hopplöshet och en massa onödigt våld och djur som dödas gör denna snäppet råare, Mel Gibson kan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback