2007-07-16, 15:51
Medlem
HORPATTEs avatar
Jag vill fräscha upp min dator så jag har bytat ikoner på alla mapparna på mitt skrivbord. Men nu har jag tröttnat på internetikonen och tänkte att jag kanske kunde lägga in ikonen som mac har för sitt "safari". Men jag hittar inte var jag ska göra det. Fungerar det ens?

Mvh HORPATTE
Citera
2007-07-16, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HORPATTE
Jag vill fräscha upp min dator så jag har bytat ikoner på alla mapparna på mitt skrivbord. Men nu har jag tröttnat på internetikonen och tänkte att jag kanske kunde lägga in ikonen som mac har för sitt "safari". Men jag hittar inte var jag ska göra det. Fungerar det ens?

Mvh HORPATTE

www.deviantart.com, har inte dem så har ingen
Citera
2007-07-16, 17:19
Medlem
antagonistens avatar
Hur fungerar det här med ikonerna egentligen?
http://pici.se/pictures/hSaxAbetd.png

Om jag trycker "byt ikon" och bläddrar fram till ikonen jag vill ha, kommer alla mappar av typen "Dokument" att få en ny ikon eller gäller det endast för denna mapp?
Citera
2007-07-16, 17:23
Medlem
Zajins avatar
För filer tror jag det är så att man byter ikon för en viss filtyp men när det gäller mappar så är det inga problem att byta bara för den aktuella mappen.

Brukade "kamouflera" mitt skrivbord så att jag kunde köra fjärrskrivbord hem men så det fortfarande såg ut precis som på jobbet. Extraherade ikonera från jobbprogrammen och gjorde mappar på skrivbordet hemma som fick den ikonen och sen samma namn som programmet på jobbet
Citera
2007-07-16, 17:26
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
För filer tror jag det är så att man byter ikon för en viss filtyp men när det gäller mappar så är det inga problem att byta bara för den aktuella mappen.
Extraherade ikonera från jobbprogrammen och gjorde mappar på skrivbordet hemma som fick den ikonen och sen samma namn som programmet på jobbet
Först säger du att man byter ikon för en viss filtyp, och dina programikoner (.lnk-filer?) skulle således få samma ikon.
Sen säger du att du gav dem likadana ikoner som på jobbet, vilket innebär att du har flera olika ikoner för samma filtyp.

Hur ska du ha det?
Citera
2007-07-16, 17:44
Medlem
Zajins avatar
Citat:

Filer = byter för alla filer av den aktuella typen (inte genvägar dock, de kan du ändra för varje)
Mappar = Ändras för varje mapp.

Citat:
Brukade "kamouflera" mitt skrivbord så att jag kunde köra fjärrskrivbord hem men så det fortfarande såg ut precis som på jobbet. Extraherade ikonera från jobbprogrammen och gjorde mappar på skrivbordet hemma som fick den ikonen och sen samma namn som programmet på jobbet

Bytte bara på mappar, inget på filer (använde dock ikonen från programfiler på jobbet).
Citera
2007-11-14, 17:08
Bannlyst
Kan man ladda ner nya ikoner nånstans och typsnitt på nån sida typ microsoft som man kan med clipart bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in