2007-07-16, 11:12
Bannlyst
Timbaland har gtt frn HipHop/Rap till Pop/Rap. Hade nd aldrig sakt nej till en Timbaland beat om jag var en artist.
Citera
2007-07-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murder
Timbaland har gtt frn HipHop/Rap till Pop/Rap. Hade nd aldrig sakt nej till en Timbaland beat om jag var en artist.

Klart man hade tackat nej, kul att sen f reda p att beatet man har ftt igentligen r snott frn en finne som gr chipmusik.
Citera
2007-07-16, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy Bohlin
Klart man hade tackat nej, kul att sen f reda p att beatet man har ftt igentligen r snott frn en finne som gr chipmusik.
??
Citera
2007-07-17, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Att Timbaland skulle ha "kalkonproducentstatus" fr du grna utveckla. Vilka tycker det frutom du?
tror det heter siktsutvning o i den aspekten ger jag blanka fan i om ngon hller med mig eller inte. Sen att majoriteten av de som ftt reda p chiplttravestin (wikipedia) delar min sikt r en annan femma... Som konsument av osignerad/undergroundmusikintresserad och hobbymusikproducent sjlv ser jag ingen anledning att ens behva argumentera fr hur lgt det r att sno okndas musik (i det hr fallet handlar det om rent plagiat, inte sampling), jag reserverar min respekt t de som skapar sitt eget material.
Citera
2007-07-17, 02:49
Medlem
Under justin timberlake konserten s gjorde timbaland ett stort mixframtrdande i mitten utav showen..samt avslutade med en reklamnotis om kommande skiva/mixtape eller dylikt..jag gillade mixen under showen s antog att det var den..ngon som minns vad den hette?
Citera
2007-07-17, 15:19
Medlem
Kupsans avatar
Tycker bara att han tar sig fram via andras artisters kndisskap, stter sitt tryne framfr videon och lite mummel frn hans sida.
Sen att han har kopierat andra artister, inte en gng, utan flera.. Och inte bara lite...
Citera
2007-07-17, 18:59
Medlem
_R_s avatar
Han r ju framgngsrik som producent. Sen vad man tycker om musiken i sig r annan sak. "Kalkonproducent" som n sa r att ta i... Alla producenter lnar och stjl frn allt och alla idag.

Han kr ett sound som funkar hrt just nu. Justin, Nelly Furtado osv. Personligen gillar, eller snarare gillade jag hans grejer till dom. Har trttnat nu.

Han teranvnder allt fr mycket samplingar och "hey" och snt. Dessutom frstr jag inte varfr han envisas med att bryta ver en lt i slutet till en helt annan bit...? Ett par av justins gr han det i... Lovestoned t.ex.

Summerat. Duktig, dock lite tjatig, men framgngsrik och antagligen sjukt tt.
Citera
2007-07-17, 22:59
Medlem
Boston Georges avatar
Timbaland r bra, men hgst p min lista str Chad Hugo och Pharrell aka The Neptunes. Hr kan ni titta p ett imponerande(fr mig iallafall) klipp som visar hur det gr till nr Pharrell jobbar i studion.

http://www.youtube.com/watch?v=xji377TLXco

I det hr fallet stter han ihop Vanessa Marquez lt, In The Midnight Hour.
Citera
2007-07-18, 12:54
Medlem
chillionaires avatar
Jag tycker Timbaland har sina ljusa stunder, "Big Pimpin" och "Ill Be around" till exempel. MEn sen har jag ju last om hans plagiering av okanda internet producenter och da borjar man ju undra...

MEn han kan helt klart gora skona beats.
Citera
2007-07-18, 13:18
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Jag tycker Timbaland har sina ljusa stunder, "Big Pimpin" och "Ill Be around" till exempel. MEn sen har jag ju last om hans plagiering av okanda internet producenter och da borjar man ju undra...

MEn han kan helt klart gora skona beats.

Tnkte quota den frsta som nmnde det men tar dig istllet.. Att sga att han har plagierat r ju inte korrekt, Sampling ngon? Som att sga att Kanye har plagierat Daft Punk med sin nya singel "Stronger" eller att timbaland plagierat rza bara fr att dom anvnt samma otroligt skna violin slinga p "make me better" kontra "rainy dayz" .. Sampling r hiphop och sen att viss sampling r mindre "snygg" n annan gr det just charmig att lyssna p madlib dr det inte alls gr att frst vilka ltar han samplat frn kontra lite mer populra som kanye, just blaze, dre(edit: glmde sjlvklart timbaland hr ocks) som kr en del just p igenknnings faktorn frn knda ltar, men ven samplar frn ltar som helst ingen knner igen(a.k.a Diggin In The Crates).
Citera
2007-07-18, 13:19
Medlem
papa_ogens avatar
r det ingen som kan posta lite konkreta exempel istllet fr att racka ner?
Citera
2007-07-18, 13:23
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
r det ingen som kan posta lite konkreta exempel istllet fr att racka ner?

Dom syftar d p detta...

http://www.youtube.com/watch?v=W2JjP...elated&search=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in