Citat:
Ursprungligen postat av antonioE
Okej...har två frågor då.
Till o börja me...Debian installationen. När jag installerade Debian 4 första gången använde jag net install CD'n. Gick utmärkt, men va ju inte helt oväntat en massa skit som installerades. Så, tog o provade o installera bara det som fanns på Debian CD'n men det resulterade i att jag inte kunde använda apt-get för o dra ner gnome lr något annat...den kunde helt enkelt inte hitta dom paketen. Någon som vet hur man kan lösa det?
Du måste antagligen lägga till den källan i apt.sources
Citat:
Andra problemet är USplash. Använde d innan för o försöka få splash screen. Gick la sådär. Grejjen är att min splash bild inte visas, utan ser bara något som ser ut som test bild på TV'n....massa konstiga färger o kraffs o så ser man hur saker laddas i en ruta. Som tidiga Ubuntu splashen ungefär.
Skulle även gärna ta emot tips vart man kan hitta andra USplash bilder förutom *blablabla*-look.org. Jag använde en splash ifrån debianart.org
Antagligen fel format eller för många färger.
Citat:
En annan grejj me USplash är att den när OS'et går in i "Runlevel 2" försvinner. Hur gör man så att den är kvar under hela uppstarten fram tills GDM startat?
Det går inte mig veterligen, X måste startas från en terminal. Det var någon som ställde samma fråga i Ubuntu's mailinglista, och fick till svar att det blir riktigt konstigt om man försöker.