2007-07-14, 18:40
Medlem
Är ganska blek, även om somrarna. Kan få färg men den försvinner efter två veckor finns det nåt sätt att få en lite mer "levande" färgton på huden under hela året? Behöver inte bli brun, så länge jag får färg och inte behöver vara likblek så är jag nöjd.

Ja rör mig aldrig, men äter ok. De kanske funkar och motionera regelbundet o på så vis få mer cirkulation för blodet dvs lite rödare hudton? Har även läst om piller med "betakaroten".

Seriösa tips.
Citera
2007-07-14, 18:53
Medlem
Krafses avatar
Bajs kanske?

Nej men jag vet inte, är inte så insatt i detta men det finns väl något piller, sök på google vetja! Brun utan sol finns väl?
Citera
2007-07-14, 18:55
Bannlyst
Har du kasst pigment kan du inte göra så mycket. Solarium? Brun utan bajs?
Citera
2007-07-14, 18:58
Medlem
West-ens avatar
Likadant för mig, jag har det oerhört svårt att bli brun. Verkar inte spela någon roll hur länge jag är i solen, är jag för länge blir jag röd istället...
Citera
2007-07-14, 19:03
Medlem
Vill inte bli brun utan bara få en hälsosam icke-blek ton i hyn, lite rött är helt ok. Kan reglbunden motion hjälpa?
Kan förresten bli brun, men de försvinner snabbt
Citera
2007-07-14, 19:05
Medlem
monkeybays avatar
Visst motion eller om du är slö basta.
Citera
2007-07-14, 19:54
Medlem
Alrion/s avatar
Flügger eller Nordsjö kanske? De har en stor mängd färg i sitt sortiment
Citera
2007-07-14, 21:38
Bannlyst
Citat:
Vill inte bli brun utan bara få en hälsosam icke-blek ton i hyn, lite rött är helt ok. Kan reglbunden motion hjälpa?
Kan förresten bli brun, men de försvinner snabbt

börja äta nypon de innehåller mycket betakaroten vilket garanterat kommer ge dej en annan färgton.
Citera
2007-07-14, 21:40
Medlem
monkeybays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Niacoc
börja äta nypon de innehåller mycket betakaroten vilket garanterat kommer ge dej en annan färgton.
Och morötter.
Citera
2007-07-14, 22:02
Bannlyst
ja men nypon har mycket högre koncentration av betakaroten. kan var jobbigt att tugga i sej en massa morötter vage dag, 2 teskedar nyponpulver två gånger om dan räcker (rörs ut i vatten).

ett extra tillskot av kalcium kan hjälpa också.
Citera
2007-07-14, 22:11
Medlem
Vobblers avatar
Man blir ju mer gul av nypon och morötter, lite "kinesgul". Men huden ska tydligen stå emot solen bättre om man käkar mycket betakaroten.

Nyponsoppa är ju en höjdare till frukostgröten, så testa.
Citera
2007-07-14, 22:14
Medlem
danellishs avatar
Vitaminer?! av alla slag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto