Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-12, 00:22
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Du vill bara inte erkänna att du gjort fel va?

Street art ska INTE vara ihopskrivet .
Citera
2008-03-12, 00:25
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Inte för att klaga men en förbättring skulle vara att skriva ihop Street Art till ett ord, för man stör sej på det hela tiden..

Det heter ju Gatukonst, inte Gatu konst right? Är det inte för krångligt skulle ju en ihopskrivning inte sitta helt fel..

peace!

Nu är jag ingen kung på engelska men i min värld så ska det va så.
Söker man på street art på nätet får man flest och bäst träffar medans söker man på streetart så får man mindre och sämre träffar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Street_art

Ett exempel på det hela.
Citera
2008-03-12, 00:53
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Du vill bara inte erkänna att du gjort fel va?

Fel? Nu vet jag inte vad du snackar om
Citera
2008-03-12, 10:29
Medlem
pyro860s avatar
Jag tycker den ska heta Graffiti och Street Art

Med stora bokstäver. Det ser så konstigt ut annars
Citera
2008-03-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag tycker den ska heta Graffiti och Street Art

Med stora bokstäver. Det ser så konstigt ut annars

okej, det är oxå en lösning..

ni kanske har rätt om att det inte ska va ihopskrivet, men det känns fel eftersom gatukonst är ett ord

Känns fel gör det iaf :P
Citera
2008-03-12, 10:57
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
okej, det är oxå en lösning..

ni kanske har rätt om att det inte ska va ihopskrivet, men det känns fel eftersom gatukonst är ett ord

Känns fel gör det iaf :P

Jo det tycker jag också..

Har alltid skrivit Streetart.
Men om man söker på google så får man sökningar på både "Streetart" och "Street art".
Citera
2008-03-12, 20:46
Medlem
Pinocchios avatar
Kan man inte göra en film tråd? Har inte sökt eller kollat upp om det funnits men det skulle vara trevligt med en sådan. Där kan man ju få sina frågor besvarade angånde alla graffiti filmer och dylikt. Jag tycker själv det är en bra ide om det inte redan funnits en film tråd eller finns? Vad tycker ni?
Citera
2008-03-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinocchio
Kan man inte göra en film tråd? Har inte sökt eller kollat upp om det funnits men det skulle vara trevligt med en sådan. Där kan man ju få sina frågor besvarade angånde alla graffiti filmer och dylikt. Jag tycker själv det är en bra ide om det inte redan funnits en film tråd eller finns? Vad tycker ni?

har för mig att de fanns en sådan men att den inte var klistrad så använd sök funktionen!
Citera
2008-03-13, 09:25
Medlem
illicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo det tycker jag också..

Har alltid skrivit Streetart.
Men om man söker på google så får man sökningar på både "Streetart" och "Street art".
Eftersom engelsmän särskriver i princip allt så är "Street Art" rätt. Frågan är ifall det räknas som ett egennamn eller inte (ska ha stora eller små bokstäver).

Försvenskat skulle det säkert kunna skrivas streetart, men vi har ju redan det fantastiska (och jättefula) ordet gatukonst.
Citera
2008-03-13, 13:02
Medlem
fittlampas avatar
Gött, nu blev det mycket bättre.. Graffiti och streetart alltså
Citera
2008-03-13, 17:00
Medlem
Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av childish
har för mig att de fanns en sådan men att den inte var klistrad så använd sök funktionen!

Har sökt men hitta ingen
Citera
2008-03-17, 00:52
Medlem
Attjagorkars avatar
En väldig trevlig grej vore att skapa ett skissforum för diverse Vandalsquad (Graffiti Studio) grejor. Vet att ett väldigt stort intresse finns när det kommer till Graffiti Studio och hoppas att det finns fler än mig som skissar/målar i det pogrammet. Vore kul med en egen tråd där man bara kan kolla på saker där ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in