Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-14, 10:09
Medlem
Har kollat runt lite, letar efter ett program som man skulle kunna ta anteckningar med på lektioner, det innebär ju att man behöver kunna rita figurer, scheman, grafer och likanande direkt i programmet ibland och givetvis kunna skriva med tangentbordet.

Tänkte jag skulle köpa mig en digital penna för att sitta och rita och skriva på figurer, går snabbare än vad det gör att klicka skriva, klicka skriva när man tex ritar av en graf eller så.

Nån som har koll och testat eller har några idéer?
Citera
2007-07-14, 20:52
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptec
Har kollat runt lite, letar efter ett program som man skulle kunna ta anteckningar med på lektioner, det innebär ju att man behöver kunna rita figurer, scheman, grafer och likanande direkt i programmet ibland och givetvis kunna skriva med tangentbordet.

Tänkte jag skulle köpa mig en digital penna för att sitta och rita och skriva på figurer, går snabbare än vad det gör att klicka skriva, klicka skriva när man tex ritar av en graf eller så.

Nån som har koll och testat eller har några idéer?
har inte använt detta själv, men många jag har pratat med pratar och rekommenderar Microsoft OneNote:
http://office.microsoft.com/en-us/onenote/default.aspx
Citera
2007-07-15, 04:06
Medlem
mmm, jo jag har kollat lite på det men det verkar vara mer för att organisera filer anteckningar osv, på instuktions filmen på sidan snackar dom om att scanna bilder och så... får se om jag kanske kan hitta det och prova...

tycker att det borde finns mer forum och sidor som tar upp det, kan inte tänka mig att det bara är jag som önskar något liknande, måste ju va många som har bärbart speciellt på unversitet världen över...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in