Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-13, 11:36
Medlem
vargfans avatar
Körde en 4 starköl igår, för att sedan boosta lite med att splitta en 0,2grams-joint (min estimering) med en polare. Hade aldrig testat gräset förut då en polare just fick det från amsterdam, men det slog på så in i helvete. Var ju självklart en blandning av att vara full och hög, men jag har aldrig nånsin kännt mig så hög, och då snackar vi ~0,1g per person.
Efter det kände jag mig inte riktigt på samma nivå som nån annan på festen utöver polaren, men värt var det ändå.
Citera
2007-07-13, 12:31
Bannlyst
grejen är den att jag kan fan inte dricka öl efter att jag rökt. det blir äckligt och inte alls gott att svälja ölen. jag gillar öl annars. (och söta mjölkdrinkar som smakar milkshake haha)
detta är när jag rökt en del iof. att dricka och sen röka är ett måste för mej.
blir så sjukt sugen på gräs när jag druckit. måste ha en joint som efterfest minst.
men då spretar fyllan på jävligt illa ibland för mej. blir snurr i skallen på ett dåligt sätt
önskar att jag tyckte om denna kombination men jag föredrar att röka eller att dricka. jag är nog light weight när det kommer till att blanda!
Citera
2007-07-13, 12:42
Medlem
camejos avatar
Tycker inte om att dricka öl när jag är hög, däremot kan jag dricka före och sen röka, det brukar bli kanon.
Citera
2007-07-13, 12:54
Medlem
W33Ds avatar
Finns ju inget bättre än att laga mat, ta en puff, för att sedan muncha i sig maten och skölja ned med rödvin.

Efter maten sätter man sig på balkongen och fyller på med rödvin tills man mår som en prins

Kall öl funkar fint också.

Men däremot sprit är omöjligt att dricka, usch vad det smakar kemiskt.

I början av min majja karriär var det inte lätt att kombinera utekvällar med att komma hem och ta en joppe, slutade lite för ofta med illamående och kramande av toaletten.

Men numera aldrig några problem!
Citera
2007-07-13, 13:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obliver
Många klagar på blandningien mellan alkohol och CB ,men va fan ere inte skönt o röka ett g typ skunk,och sen efter en kvart på nån schysst ställe med fint väder börja dricka ök,menar starköl så klart,de e väl perfect,och sen när man ska sova så drar man fram bongen och sover som en unge,och ingen bakfylla ?
Jo, det kan ju vara ganska trevligt, fast jag föredrar att dricka alkoholen först och avsluta med en joint då man kommit hem från festen/krogen (om man varit borta öht, det är ju ganska trevligt att sitta framför datorn att supa också!)... Denna kombination rekommenderas förstås inte för de som blir illamående av att blanda cb och alk, men själv har jag lyckligtvis inte det problemet...

Att röka först och supa sen är jag däremot inte så förtjust i... Då jag är full vill jag hålla igång, så att röka först gör ju festen seg innan den ens börjat... Men som sagt, alla är olika... Vissa blir ju inte sega av att röka, utan bara fnittriga och glada... Är man en sån person kan man ju ta sig en joint före man sätter igång drickande...
Citera
2007-07-13, 15:22
Medlem
NewBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Jag tycker mest att man känner sig som en påse nötter (eller som vi hade sagt i Skåne: "en posse nyddor") när man är skitfull och asstukad. Visst ett par kalla till ett par huen är inte fel men går detta till överdrift blir jag mest deppig och kan knappt kontrollera mig själv rent motoriskt. Sitter mest som en jävla säck i soffan när det har gått till överdrift

Sorgligt men sant. Peace buds

Håller med.
Dock av vodka så blir jag pigg ass fokk!

Senast igår så blev jag lite skönt crunked. Vilket var underbart. Man måste vara på rätt humör för att det ska gå bra.

peace homes
Citera
2007-07-13, 15:32
Medlem
spikars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obliver
najs ska dock röka Northern Lights idag och dricka carlsberg men hur va spice då?

Spice är jävligt nice faktiskt. Det luktar gott, smakar helt ok, och du blir väldigt avdomnad av det. Det behövs inte så mkt och det håller väldigt länge.

Rekommenderas definitivt ( är spice:ad just nu ). Du beställer genom att gå in på www.spicesweden.com ( som även syns på bannern till höger ) och lägger en bokning.

Mycket nöjje.
Citera
2007-07-13, 17:36
Medlem
Spunns avatar
Idag blir det först 2 koppar grapefruit ur roor bongen ^^ "så jävla nice" samtidigt som det pimplas lite carlsberg grön och lyssnar på lite frän musik och om circa 30 minuter ska jag på stor grillfest bättre än så här blir det nog inte grabbar/tösor
Citera
2007-07-14, 17:37
Bannlyst
Tacka för alla svar så de syns att många fbare tycker om o blanda röka och alkohol,den ofarligaste blandningien
Citera
2007-07-14, 18:49
Medlem
Pelicans avatar
Cannabis + alkohol är en underbar blandning ifall man kan hantera den. Jag föredrar att först röka för att sedan chilla med ett par starköl. Om jag först super massor för att sedan röka händer det att jag mår illa.
Citera
2007-07-14, 19:21
Medlem
Whissles avatar
Jag tycker det är fint att blanda trots att båda gångerna jag gjort det somnat på nån halvtimme efteråt. Första gången blev jag så väck att jag inte kunde formulera meningar och allting bara snurrade runt mig, men dagen efter så ångrade man ändå inte att man rökt och inte det minsta bakis var man heller
Citera
2007-07-14, 19:47
Medlem
aegs avatar
Det bästa är ju att röka tidigt på kvällen och sedan dricka sakta men säkert. Lagom till det sedan är dags att dra till någon nattklubb/krog/annat börjar alkoholruset öka och högheten minska. Perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in