Tack för alla svar. Jag kanske skulle gjort det klart att jag inte är någon rookie vad gäller alkohol. Det är just övriga droger jag talar om, de kanske kallas något särskilt?
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Ja, du bör nog börja med cannabis eller alkohol för att förstå ungefär hur det är att vara påverkad. Dessa droger är också lätta droger (åtminstone cannabis) vilket innebär att du kan röka ett antal gånger utan att "råka illa ut". Du kanske t.om. bestämmer dig för att du är nöjd med cannabisruset och inte vill testa andra droger.
Om du vill få tag på droger så är det smidigaste antagligen att beställa via nätet. Då slipper du komma i kontakt med kriminella och slipper bli lurad eller rånad.
Det viktigaste är nog att du lär dig om olika droger innan du provar. Lär dig bieffekterna & riskerna samt vad man ska göra om något oväntat händer.
Det är många som säger just cannabis. Så det kanske är det som man "ska" testa första gången? Men om man beställer via nätet, får man ett litet paket hem i brevlådan då? Och går det inte att spåra sånt ganska lätt isåfall?
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Testa en drog som du kan stå för att du använder, och hur du brukar den.
Mitt förslag är MDMA/ecstasy. Samla ihop en eller flera polare som testat förut, eller som precis som du är nyfiken på att pröva. Rekomenderar att göra det hemma hos någon eller på en "säker" plats första gången, inte på en nattklubb eller ett rave. Inte för att det är en drog som kräver god set & setting första gången, utan för att det kan vara bra att lära känna dess effekter först. Om du har läst mkt på forumet så känner du säkert till att det går att överhetta t ex, och då vet du säkert att det inte är någon fara så länge du vet vad du gör, vilket du inte gör helt första gången, därav är det bra att dissa varma dansgolv.
Se till att styra från någon du litar på också, så att du får riktiga grejor. Köp 3 knappar/person om det är första gången och "normalkvalitet". Börja med en, känn efter en timme, annars droppa en till och vänta en timme till. Är du inte i himmelen efter 1 timme, är du säkerligen där under timme 2.
Peta med dina bästa vänner. Upplev närheten, öppenheten och den otroliga euforin från världens bästa drog.
Må väl och ha det så skoj. /wsb
Du har säkert helt rätt och det låter bra det du skriver. Men problemen är ganska många.
För det första så har jag inga polare som har testat (vad jag vet iallafall), och jag har verkligen ingen aning om någon är nyfiken på att testa heller. Jag vet inte riktigt hur jag skulle fråga heller eftersom droger aldrig har varit på tapeten i min umgängeskrets så att säga.
Du säger att jag ska fixa grejer från någon jag kan lita på, det blir ju lite samma problem här, vet inte vem jag skulle kunna fråga.
Jag hade gärna testat med någon polare men det känns för svårt att fråga.