• 1
  • 2
2007-07-12, 22:23
Bannlyst
Hej gott folk. Jag har ett ett drygt jävla problem med hår på min rygg. Svensk men hårigare än en bergskurd Nå väl. Jag hatar att ha hår på ryggen och varje gång jag ska ut på krogen eller träffa nån tjej så andvänder jag hårbortagningmedlet veet eller rakar med maskin. Det funkar för stunden men dagen efter har jag stubb Mardrömmen ju. Fan brudarna lär inte bli nödja att smeka en spikmatta eller en igelkott typ.grrr Nu till min fråga.Om man andvänder vax. Får man även stubb dan efter av det eller kan man vara len iallafall 1 dag efter?? Ska snart till spanien men en snygg brud en vecka och fasar för mitt problem... Vore tacksam för ett svar av nån som har provat vax.

Mvh

Slader
Citera
2007-07-12, 23:34
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Hej gott folk. Jag har ett ett drygt jävla problem med hår på min rygg. Svensk men hårigare än en bergskurd Nå väl. Jag hatar att ha hår på ryggen och varje gång jag ska ut på krogen eller träffa nån tjej så andvänder jag hårbortagningmedlet veet eller rakar med maskin. Det funkar för stunden men dagen efter har jag stubb Mardrömmen ju. Fan brudarna lär inte bli nödja att smeka en spikmatta eller en igelkott typ.grrr Nu till min fråga.Om man andvänder vax. Får man även stubb dan efter av det eller kan man vara len iallafall 1 dag efter?? Ska snart till spanien men en snygg brud en vecka och fasar för mitt problem... Vore tacksam för ett svar av nån som har provat vax.

Mvh

Slader
Klart du ska vaxa. Jag vaxade benen och provade på insidan av låren med, det var inte alls så farligt som jag trott. Visst sved det till lite men gick över på direkten.
Kör hårt!
Citera
2007-07-13, 00:17
Medlem
Tolvans avatar
Min chef vaxar alltid sin rygg och överlever han överlever alla.
Själv har jag vaxat benen i så många år att det inte känns nått längre. Man får ingen stubb eftersom man inte kapar av hårstråna.
Citera
2007-07-13, 08:16
Medlem
paggans avatar
I värsta fall är det laser som gäller. Fungerar bäst om du har mörkt hår.
Det kostar dock. Mellan 1500 och 3000:- per gång och det krävs 4-6 behandlingar men sen är allt borta för gott.
Citera
2007-07-13, 11:58
Medlem
slrslrs avatar
Som sagt testa Vax, det kör jag själv och det funkar galant!

Det finns även en produkt tv-shop kränger som heter epilsmooth, jag vet inte riktigt hur den funkar men ta o kolla upp den
Citera
2007-07-13, 12:19
Medlem
Malchicks avatar
http://www.grooming.se/cgi-bin/ibuti...ikel&artnr=229

Veet wax strips funkar hur bra som helst. Gäller bara att det finns någon frivillig som utför ryckandet åt en.......
Citera
2007-07-13, 12:51
Medlem
Luxurias avatar
Kör på med vax, det rycker ut stråna med roten och vid regelbunden användning blir hårväxten mindre
Citera
2007-07-13, 13:19
Medlem
Assholes avatar
vafan? dubbelinlägg? hur tar man bort?
Citera
2007-07-13, 13:20
Medlem
Assholes avatar
Den här produkten sägs förhindra hårväxt efter färdig behandling och den har fått bra kundbetyg.
Jag har själv börjat använda den men eftersom jag inte är färdig så vet jag inte hur resultatet blir.
Innan du smörjer in dej med kalo så måste du ju rycka ut hårstråna, för det så kan du vaxa, det finns varmt och kallt vax, min erfarenhet är att varmt vax inte gör lika ont men det är omständigare. Själv kör jag med kallt vax.
Citera
2007-07-13, 13:38
Bannlyst
Hej och tack för alla era svar. Ska prova köpa Veet for Men Cold Wax Strips och testa. Rakade mig förra veckan så jag har inte så långt hår än men kan ju prova ändå. Måste bara hitta nån som kan göra det på mig

Mvh

Slader
Citera
2007-07-13, 14:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Ha kvar håret tycker jag. varför skall alla vara så hårlösa som möjligt nuförtiden? Hår är ju manligt och inte vill du väl se så pojkig ut som möjligt?
Citera
2007-07-13, 14:45
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ha kvar håret tycker jag. varför skall alla vara så hårlösa som möjligt nuförtiden? Hår är ju manligt och inte vill du väl se så pojkig ut som möjligt?

Amen! Vi vill ha män, inte småpojkar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in