2007-07-12, 20:59
Medlem
JemyMs avatar
Jag vet inte hur mycket koffein jag fått i mig idag. Jag tror jag drack 1 stor kopp kaffe, två liter coca cola light, en halv kanna kaffe samt 3 arla kaffe latte före klockan 11 idag. Igår fick jag i mig betydligt mer under dagen. Det är inte ovanligt att jag på en dag får i mig 750+ mg koffein men det kanske har blivit för mycket idag.

Frammåt tretiden kände jag rent plötsligt att synen delvis försvann samt känseln i armar och ben. Jag kunde inte se min hand som jag höll upp till höger om mitt ansikte. Jag satt och spelade spel men kunde inte längre se halva bildskärmen. Jag kunde heller inte läsa texter eller formulera hela meddelanden här på flashback. Jag kände också en spänning i huvudet. Jag lyckades (potentiellt farligt) att åka förbi max hamburgerresturang för att köpa mat. Det hjälpte dock inte sådär jättebra att äta.

Nu har det gått ungefär 4 timmar och jag har återfått synen, men det känns som huden i armar och ben inte har samma känsel som förrut, och jag blossar i ansiktet. Huvudet känns också pressat även om jag inte har ont, lite som en baksmälla.
Citera
2007-07-12, 21:02
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Jag vet inte hur mycket koffein jag fått i mig idag. Jag tror jag drack 1 stor kopp kaffe, två liter coca cola light, en halv kanna kaffe samt 3 arla kaffe latte före klockan 11 idag. Igår fick jag i mig betydligt mer under dagen. Det är inte ovanligt att jag på en dag får i mig 750+ mg koffein men det kanske har blivit för mycket idag.

Frammåt tretiden kände jag rent plötsligt att synen delvis försvann samt känseln i armar och ben. Jag kunde inte se min hand som jag höll upp till höger om mitt ansikte. Jag satt och spelade spel men kunde inte längre se halva bildskärmen. Jag kunde heller inte läsa texter eller formulera hela meddelanden här på flashback. Jag kände också en spänning i huvudet. Jag lyckades (potentiellt farligt) att åka förbi max hamburgerresturang för att köpa mat. Det hjälpte dock inte sådär jättebra att äta.

Nu har det gått ungefär 4 timmar och jag har återfått synen, men det känns som huden i armar och ben inte har samma känsel som förrut, och jag blossar i ansiktet. Huvudet känns också pressat även om jag inte har ont, lite som en baksmälla.

man brukar få hjärtklappning och redig ångest av för mycket koffein. det där låter skumt. du tar inget annat ? eller var du kanske rent av bakfull idag/i morses ??
Citera
2007-07-12, 21:09
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
man brukar få hjärtklappning och redig ångest av för mycket koffein. det där låter skumt. du tar inget annat ? eller var du kanske rent av bakfull idag/i morses ??

Nix, inget jag kommer på något annat mer än att det dröjde till klockan fem innan jag åt mat för första gången under dagen. Sen luktar det plötsligt bensin i min bil av någon anledning men jag vet inte om det "förgiftat" mig, i synnerhet när min sambo som åkte med mig inte har påvisat samma symptom.

När jag tappade synen hade jag också ett pulserande ljus i höger öga, som en stroboskoplampa blinkade in ifrån höger.
Citera
2007-07-12, 21:10
Medlem
pezes avatar
Migrän kanske?
Citera
2007-07-12, 21:13
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peze
Migrän kanske?

Hur fungerar migrän?

-edit-
läste här och det stämmer inte riktigt.
Citera
2007-07-12, 21:16
Medlem
pezes avatar
Jag vet inte riktigt, men en kompis till mig får det ibland... och han brukar tappa en del av synfältet... sök på nätet!

www.levamedmigran.nu
Citera
2007-07-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Hur fungerar migrän?
Jag är inte rätt person att svara men det fungerar ungefär som du
beskriver det, kan vara något lätt epelepsi anfall om du dygnat osv med kanske.
Citera
2007-07-12, 21:20
Medlem
pezes avatar
tydligen kan koffein utlösa ett migränanfall
Citera
2007-07-12, 21:27
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Jag är inte rätt person att svara men det fungerar ungefär som du
beskriver det, kan vara något lätt epelepsi anfall om du dygnat osv med kanske.

Jag försökte hitta mer info om epelepsi men den var ganska tafatt. Man pratade mer om större anfall.
Citera
2007-07-12, 21:29
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peze
tydligen kan koffein utlösa ett migränanfall

Kan man ha milda migränanfall? Jag har nämnligen inte ont i huvudet.
Citera
2007-07-12, 22:03
Medlem
raskenss avatar
tycker det låter som migrän. Man kan tappa synfältet en stund. Ibland kan man se ljussaker ungefär som i ett kaleidoskop. stjärnor och färgrika mönster. Man behöver inte få huvudvärk heller. tungan munnen och lemmarna kan domna av.
Citera
2007-07-12, 22:29
Medlem
JemyMs avatar
Intressant. Det kanske är migrän då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto