2007-07-12, 16:44
Medlem
Hej

Jag har tänkt mig att koppla ihop min tv med min dator!!
För att slippa bränna ut en massa skivor...

Hur ska jag göra? är inte så insatt!!
Har sett att det finns en S-tv kontakt bredvid den kontakten där jag pluggar in min datorskärm!
Nu har jag dragit en s- sladd o pluggat in i tv samt datorn.

Är det några speciella inställningar som jag måste göra på datorn för att kunna se o höra på tv:n? Bilden är helt svart på tv:n som står på kanal S-video....

Mvh//Johan
Citera
2007-07-12, 17:19
Moderator
Falukropps avatar
Du får slå på outputen till S-videoutgången på grafikkortet. Har du ett nvidiakort gör du det antingen från Nvidia settings-ikonen nere i högra hörnet. Högerklicka på ikonen, gå in på nView display settings, välj Clone.

Eller så högerklickar du på skrivbordet, väljer egenskaper och trycker avanceratknappen på inställningarfliken.
I den nya rutan har du en flik som har samma namn som ditt grafikkort. Gå in på den. I menyn som dyker upp på sidan går du in på nView display settings. Där kan du slå på Clone.
I samma meny kan du gå in på Fullscreen Video också och slå på det så du kan få upp mediaspelaren i fullskärm på tv:n trots att du har den windowed på datorn. Mycket trevligt.

Har du nåt annat kort så är det väl bara att googla loss. Lär finnas hur mkt som helst om ämnet.
Citera
2007-07-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Du får slå på outputen till S-videoutgången på grafikkortet. Har du ett nvidiakort gör du det antingen från Nvidia settings-ikonen nere i högra hörnet. Högerklicka på ikonen, gå in på nView display settings, välj Clone.

Eller så högerklickar du på skrivbordet, väljer egenskaper och trycker avanceratknappen på inställningarfliken.
I den nya rutan har du en flik som har samma namn som ditt grafikkort. Gå in på den. I menyn som dyker upp på sidan går du in på nView display settings. Där kan du slå på Clone.
I samma meny kan du gå in på Fullscreen Video också och slå på det så du kan få upp mediaspelaren i fullskärm på tv:n trots att du har den windowed på datorn. Mycket trevligt.

Jag får fram en stillbild på tv:n, men skulle behöva clona den! När jag gör som du skrev så kommer jag inte in i en flik där jag kan välja clona. har inte heller en icon nere i högra hörnet.. Japp jag har nvidia!

Några andra förslag??
Citera
2007-07-12, 19:20
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan34
Jag får fram en stillbild på tv:n, men skulle behöva clona den! När jag gör som du skrev så kommer jag inte in i en flik där jag kan välja clona. har inte heller en icon nere i högra hörnet.. Japp jag har nvidia!

Några andra förslag??

Åhå. Börja med att rycka hem en drivrutin från nvidias hemsida i sådana fall. Förutsatte att du redan gjort det. Nu kör du den som följer med i windows som är ganska uråldrig. Sen borde det funka

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Citera
2007-07-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Åhå. Börja med att rycka hem en drivrutin från nvidias hemsida i sådana fall. Förutsatte att du redan gjort det. Nu kör du den som följer med i windows som är ganska uråldrig. Sen borde det funka

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Japp jag körde på windows standard drivrutiner!
Jag var inne på invidia hemsida o laddade ner nya druvrutiner, när jag skulle installera dom så gick inte det...

Kan jag hämta drivrutiner från något annat ställe??
Citera
2007-07-12, 20:51
Medlem
Det står att drivrutinerna inte är kompatibla med någon hårdvara!!
Jag skrev in alla uppgifter om mitt nvidia kort... 94.24 heter uppdateringen.
Mitt kort heter Nvidia Geforce FX 5200
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in