• 2
  • 3
2007-07-13, 14:32
Medlem
seanders avatar
okej tack.. hoppas jag inte gör fel då..

En fråga till :P
jag ladda ner :
Ubunta
kubuntu
Xubuntu
Linux mint

Vilket av dom tycker ni att jag ska installera?
Citera
2007-07-13, 14:49
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seander
okej tack.. hoppas jag inte gör fel då..

En fråga till :P
jag ladda ner :
Ubunta
kubuntu
Xubuntu
Linux mint

Vilket av dom tycker ni att jag ska installera?

[k,x]ubuntu är en smakfråga. Det är samma grund, bara olika utseende, kort och gott. Om jag var du skulle jag göra en bildsökning på Gnome(Ubuntu), KDE(kubuntu) och XFCE(Xubuntu) och se vilken du gillar bäst.

Linux mint: "Linux Mint is an Ubuntu-based distribution whose goal is to provide a more complete out-of-the-box experience by including browser plugins, media codecs"

Det är helt upp till dig, ingenting är bättre så att säga
Citera
2007-07-13, 14:59
Medlem
seanders avatar
jag ahr testat alla.. (boot-cd) men är "grunden" lika dan asså typ olika teman om man säger så.. eller är det olika funktioner.. typ andra installations sätt.. och konfuguriations sätt.. eller är det bara olika ytor på dom?
Citera
2007-07-13, 16:03
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Ska du ha det att se ut som OSX så antar jag att Gnome är en bra start (alltså vanliga Ubuntu även om allt är brunt från start). Eller som denn här bilden säger, skaffa en riktig mac
http://uncyclopedia.org/wiki/Image:Gnomehint.png
Citera
2007-07-13, 23:52
Medlem
Neths avatar
Citat:
jag ahr testat alla.. (boot-cd) men är "grunden" lika dan asså typ olika teman om man säger så.. eller är det olika funktioner.. typ andra installations sätt.. och konfuguriations sätt.. eller är det bara olika ytor på dom?

Jag citerar migsjälv

Citat:
Ursprungligen postat av Neth
[k,x]ubuntu är en smakfråga. Det är samma grund, bara olika utseende, kort och gott. Om jag var du skulle jag göra en bildsökning på Gnome(Ubuntu), KDE(kubuntu) och XFCE(Xubuntu) och se vilken du gillar bäst.

Linux mint: "Linux Mint is an Ubuntu-based distribution whose goal is to provide a more complete out-of-the-box experience by including browser plugins, media codecs"

Det är helt upp till dig, ingenting är bättre så att säga
Citera
2007-07-14, 00:37
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
okej.. kan man ha ett MacOSX på min dator?

Nope, men du kan göra så att det ser ut och beter sig som OSX.
Citera
2007-07-14, 20:56
Medlem
seanders avatar
finns det någon guide hur man kan göra så att det liknar många funktioner i osx då? jag har hittat till den där icon menyn nere,.,
Citera
2007-07-14, 21:22
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
finns det någon guide hur man kan göra så att det liknar många funktioner i osx då? jag har hittat till den där icon menyn nere,.,

Finns, teman, ikoner, docks m.m. att ladda ner lite var stanns ifrån.
Vad vill du ha?
Citera
2007-07-14, 21:24
Medlem
seanders avatar
vet inte riktigt nu.. allt vad är docks?.. ne men jag ska försöka få intenet o funka först iaf '_...
Citera
2007-07-15, 07:30
Medlem
NumeroUnos avatar
Eftersom Ubuntu fixar att läsa/skriva ntfs borde det alltså räcka att skapa en partition för ubuntu och en swap partition? Så kan man ha en ntfs där xp, bilder, musik och annat krafs ligger?
Citera
2007-07-15, 22:58
Medlem
seanders avatar
jagpp.. jag fixade det de gick utan några problem.. men de enda är att inte nätet funkar i ubuntu men i vista.. men de e ju min andra tråd om
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in