• 2
  • 3
2007-07-12, 23:16
Medlem
Spikeys avatar
På tal om jordgubbar...Har ni sett något dylikt på våra breddgrader?

http://englishrussia.com/?p=1047
Citera
2007-07-12, 23:27
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
På tal om jordgubbar...Har ni sett något dylikt på våra breddgrader?

http://englishrussia.com/?p=1047

Plockad i Tjernobyl kanske?
Citera
2007-07-13, 04:46
Medlem
MaDManiaCs avatar
Jordgubbar är gudomligt gott, ett måste på sommarn.
Citera
2007-07-13, 16:57
Medlem
West-ens avatar
Men kom igen, förstår ingen vad han menar?
Jag tycker om jordgubbar, det är gott, inge fel med de små röda rackarna. Men de har fått extremt mycket uppmärksamhet här i Sverige, det är nästan överreklamerat. Som om folk käkar dessa små saker 24/7 pga tradition och hjärntvätt och inte pga deras smak.
Citera
2007-07-13, 17:42
Medlem
malajs avatar
Jordgubbar är helt okay. Men jag håller med om att det är ett jävla tjat om dessa röda delikatesser...
Som ngn tidigare skrev, var är all uppmärksamhet om de fantastiska körsbären??? DET är gott!!!
Citera
2007-07-13, 17:50
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Men kom igen, förstår ingen vad han menar?
Jag tycker om jordgubbar, det är gott, inge fel med de små röda rackarna. Men de har fått extremt mycket uppmärksamhet här i Sverige, det är nästan överreklamerat. Som om folk käkar dessa små saker 24/7 pga tradition och hjärntvätt och inte pga deras smak.

Jag förstår vad han menar, men jag håller inte med. Jag tror att folk käkar jordgubbar för att det är tradition OCH för att det är så jävla gott..

Sen om nåt stolpskott äter jordgubbar fastän han/hon tycker dom är äckliga så kan jag inte säga att jag bryr mig nämnvärt om det. Men som sagt, jag tror inte folk tvingar i sig jordgubbar för att dom måste, utan för att det är gott.

Att alla gör det just kring midsommar är ju givetvis tradition.
Citera
2007-07-13, 22:41
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Jag förstår vad han menar, men jag håller inte med. Jag tror att folk käkar jordgubbar för att det är tradition OCH för att det är så jävla gott..

Sen om nåt stolpskott äter jordgubbar fastän han/hon tycker dom är äckliga så kan jag inte säga att jag bryr mig nämnvärt om det. Men som sagt, jag tror inte folk tvingar i sig jordgubbar för att dom måste, utan för att det är gott.

Att alla gör det just kring midsommar är ju givetvis tradition.

Grejen är ju att långt ifrån alla jordgubbar är goda. Som TS skriver så är dom faktiskt OFTARE ganska smaklösa än verkligt goda. Trots det så verkar folk intala sig att det ALLTID är gott med jordgubbar.
Citera
2007-07-13, 22:55
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Grejen är ju att långt ifrån alla jordgubbar är goda. Som TS skriver så är dom faktiskt OFTARE ganska smaklösa än verkligt goda. Trots det så verkar folk intala sig att det ALLTID är gott med jordgubbar.

Kanske säger mer om TS än om jordgubbarna iofs? (Köp inte alltid det billigaste krafset)
Citera
2007-07-14, 00:00
Medlem
Blodulvs avatar
Jordgubbar är jävligt gott. Men inte till champagne. Varför i helvete säger folk att det är så gott med "jordgubbar och champagne"? De passar ju inte alls bra ihop.
Citera
2007-07-14, 00:25
Medlem
Tjohildas avatar
Ett bra tips som ser proffsigt ut och är enkelt smaskigt: doppa jordgubbarna till hälften i smält blockchoklad, mörk eller vit. Ställ i kylen och låt stelna.
Citera
2007-07-14, 01:16
Medlem
Glamourbögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explore
Bara jag som stör mig mer och mer på hysterin kring jordgubbar. "De smakar sommar", "Glass och jordgubbar är det bääääästa som finns" "Åhhh, jordgubbar".
Alla köper tiotals liter till glassen, men är det egentligen så goda att alla naturligt stönar av varje tugga? Nej, jag tror de köps enbart av gammal vana.

När man inte kan få tag i svenska jordgubbar så inser man hur underbara de är
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in