2007-07-12, 13:41
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Finns inga jumpers eller annat att krångla med...
Citera
2007-07-12, 13:45
Medlem
Zajins avatar
Ska gå bra, risken finns dock att den inte kommer att gå att läsa ändå om den kraschat ordentligt.

Finns lite billigare alternativ om du inte vill ha med en hårddisk i lådan redan, ex: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=117855
Citera
2007-07-12, 13:53
Medlem
ceriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
Ska gå bra, risken finns dock att den inte kommer att gå att läsa ändå om den kraschat ordentligt.

Finns lite billigare alternativ om du inte vill ha med en hårddisk i lådan redan, ex: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=117855

okok men jag är berädd att testa allt! som sakt informationen på disken är väldig väderfull för mig. Och tror jag går för den dyrare modellen, kan ju använda den i framtiden som en backup, ( så kanske inte sånt här inträffar igen i famtiden)
Mvh Ce
Citera
2007-07-12, 13:57
Medlem
Zajins avatar
Skulle det vara så att disken inte går att läsa även när du kopplar den till den andra datorn finns det filåterställningsprogram som borde kunna gräva ur datan från den.

Har ingen aning om vad de heter eller vilket som är bäst däremot men det kanske nån annan FB:are kan tala om
Citera
2007-07-12, 14:11
Medlem
ceriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
Skulle det vara så att disken inte går att läsa även när du kopplar den till den andra datorn finns det filåterställningsprogram som borde kunna gräva ur datan från den.

Har ingen aning om vad de heter eller vilket som är bäst däremot men det kanske nån annan FB:are kan tala om

Ja, det kanske skulle vara lösingen, Skulle värkligen uppskatta om någon FB:eare som vet nått kan ge några tips, allt är vällkommet...!
Mvh Ce
Citera
2007-07-12, 18:05
Medlem
sokars avatar
Hur exakt artar sig problemet?

Datorn bara stannar?, står det något på skärmen?

Det går utan problem att göra en installation "över" den gamla utan att det försvinner några dokument, var bara noga med att läsa när du installerar.
Citera
2007-07-12, 23:11
Medlem
ceriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokar
Hur exakt artar sig problemet?

Datorn bara stannar?, står det något på skärmen?

Det går utan problem att göra en installation "över" den gamla utan att det försvinner några dokument, var bara noga med att läsa när du installerar.

Ja datorn bara stannade å frös till, sen så strartade jag om den, å då kommer jag inte äns in i xp.

Hur kan jag installera "över" windos utan att försvinner nått... ?
Kan du ge mig några tips på hur man kan restaurera disken istället, för allt tyder på att den är paj!
Citera
2007-07-12, 23:37
Medlem
sokars avatar
Du kan installera om utan att förlora filer bara genom att följa instruktionerna i installationsprogrammet, där finns att välja installera över gammal windowsinstallation. Men det finns program som GetDataBack till exempel som kan återställa filer även om du formaterar, jag har använt det och det har fungerat mycket bra.

http://www.runtime.org/
Citera
2007-07-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerium
okok men jag är berädd att testa allt! som sakt informationen på disken är väldig väderfull för mig.

Vad är det för typ av information?
Citera
2007-07-13, 10:10
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerium
Jag har ett allvarligt problem, har väldigt viktigt dokument på min c: men kommer inte inte i XP, säger att den inte kan starta operativsystemet eller hittar det. Så nu till min fråga kan jag reparera XP eller installera om det utan att formatera c: Grejen är också att det är en Laptop annars så skulle väl man bara kunna ta ut disken å sätta in den i en annan burk...

Skulle verkligen uppskatta bra tips och råd. Som sakt är väldigt viktiga å väderfulla dokument på den disken!

Mvh Cerium

Gör en live-cd (typ http://www.nu2.nu/pebuilder/), starta datorn från den och kopiera det som du vill ha.
Citera
2007-07-13, 10:30
Medlem
Funkes avatar
Anledningen till att Phantomblots länk inte funkar är att han har med en slutparentes i adressen.
Citera
2007-07-13, 10:54
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Anledningen till att Phantomblots länk inte funkar är att han har med en slutparentes i adressen.

Fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in