• 2
  • 3
2007-08-07, 01:15
Medlem
Min flickvän har en sån. Om den ligger fel kan den skava på min kompis. Brukar oftast ta ut den. Ett ställe att lägga den är ju påsen som ringen kommer i, är en zip-lock påse.
Citera
2007-08-07, 04:04
Medlem
Citat:
Huruvida den känns eller inte är ju (som du redan fått svar på) helt individuellt, men min fråga till dig måste ändå bli varför din flickvän slutade med p-piller; var det pga oönskade biverkningar av hormonet? Isf så är det ju inte vidare smart att ge sig på ett annat hormonbaserat preventivmedel.

Även om det är samma hormon så är det i olika mängd och frekvens, så bara för att ett hormonbaserat preventivmedel ger biverkningar så betyder inte det att ett annat preventivmedel baserat på samma hormon ger samma biverkningar. Själv fick jag helt sinnessjuka biverkningar av p-stav, medan p-sprutor fungerat helt problemfritt. P-piller av ett märke ställde till det, medan p-piller av ett annat märke fungerade. Jag har fått pröva mig fram för att hitta ett p-medel som funkar för mig, och det har inte varit helt smärtfritt, men bara för att ett av dem inte funkar så är det INTE helt kört på hormonbaserade!
Citera
2007-08-07, 11:10
Medlem
Biffens avatar
Tjejen min har P-ring, och vid samlag så tycker jag inte den känns så mkt, kanske det att man vänjer sig, men inte så att det stör....

Däremot när man pullar henne med fingrarna så kan det vara i vägen, men annars så funkar den utmärkt.
Citera
2007-08-07, 11:12
Medlem
Flärps avatar
Känns inte. Inte för mig iaf.
Citera
2007-08-12, 23:48
Medlem
Tönnes avatar
mitt ex hade det. p-piller funkade inte då hon fick grova humörssvängningar. P-ring gav inte alls samma biverkningar för henne.

Som tidigare sagt. känns med fingrar och i vissa ställningar. Dock så är den inte obehaglig på något sätt.
Jävligt bra preventinmedel.
Citera
2007-08-13, 01:10
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Har ingen erfarenhet av p-ringar men jag är 90% säker på att dom inte dödar lika mycket känsla som kondomer gör.

Alltså, du kan inte ens jämföra. P-ringen bara är där inne utan att göra mycket väsen av sig. Det är alltså inget man trär på och den har inte något gummimembran eller nånting.
Citera
2014-01-14, 18:41
Medlem
mazterkings avatar
P-Ringen är inte alls så mjuk som jag trodde att den skulle vara. Den är ganska spentsig och kan kännas i vissa ställningar. Och man känner den om man petar med fingrarna. Fick ganska nyligen ett märke på mitt ollon då den hade skavt lite. Men är borta nu. Annars har jag inga problem med att hon använder p-ring.

Om jag hade varit tjej så hade jag valt p-spruta tror jag om det hade fungerat bra. Verkar smidigast.
Citera
2014-01-19, 19:24
Medlem
Caesarns avatar
Jag kommer göra allt i min makt för att mina kommande flickvänner inte ska använda p-ring. Ett ex hade det och det gick bra till en början, men allt eftersom började jag få "skavsår" på den sidan som kom i kontakt med ringen. Påverkade egentligen inte under själva akten, men efteråt syntes det tydligt att det skavt och gjorde ont.
Citera
2014-01-19, 19:40
Medlem
SDflickans avatar
Ja den känns.. Men man kan ta ut den när man ska ha sex.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in