Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Tja ifall du vill dopa dig litet med kunskaper rekommenderar jag en enda bok. Läs igenom den och gör ALLA uppgifter och du kommer äga på basåret.
http://www.chalmers.se/math/SV/utbil...forberedande_1
Så kom igen nu och plugga litet med dig.
pixbo: plugga på komvux istället, de har bättre möjligheter till intagning ifall du har G i alla ämnen.
Alltså, min situation ser som följer:
13.90 efter gymnasiet och 0.9 på högskoleprovet gör mig inte attraktiv på högskolerna. Mina val är enligt följande:
1, Plugga Komvux (Eng A,B,C (har precis kommit hem från ett halvår i USA), Fysik A och några mattekurser för att fylla ut poängskvoten) samt att jobba någon dag i veckan då de flest kurserna är "flex"
2, Bara jobba
3, Plugga teknisktbasår på chalmers vilket skulle ge mig vg/mvg kunskaper i de flesta naturvetenskapligaämnena som t.ex. matte a,b,c,d,e,f fysik och kemi a,b
Scenario 3,a, Jag sköter mig bra och pluggar som en liten jude och kommer in på någon linje på chalmers. (Helst Industriell Ekonomi alt. Maskin)
Scenario 3, b Jag har pluggat mycket men de andra visade sig vara duktigare än mig vilket gör att jag inte kommer in på chalmers. Även om jag inte kommer in på chalmers så besitter jag ju nu stora kunskaper i matte a,b,c,d,e,f fysik och kemi a,b vilket gör att jag kan tenta upp dessa till högre betyg på komvux.
Med mina betyg tror jag att mvg i engelska a,b,c, matte a,b,c,d och fysik a och kemi a skulle ge mig ett betydligt högre snitt. Samt vg i fysik b och kemi b. Även matte F.
Så, vad borde jag göra? Är Tekniskt basår en bra idé lr?