2007-07-11, 03:55
Medlem
Jag installerade vista fr ett tag sedan p D:. Sen gjorde jag misstaget av att installera p en ny XP installation p C:, vilket gjorde att vista inte kom upp vid start. Alla Filerna fanns dremot kvar p hrddisk D:.

Jag var ej njd med vista end, och vill nu f ta bort den helt och hllet frn datorn eftersom den tar fr mycket ondigt utrymme. Ngra mappar frn Users mappen gick och ta bort. Men windows mappen vgrar g bort. Hur gr jag fr att f bort denna mapp och drmed hela vista installationen?
Citera
2007-07-11, 07:05
Medlem
Zajins avatar
Har du provat att formatera D: ? Om du inte har ntt viktigt dr s rensar det ju bort allt. Skulle den tvrvgra kan du alltid ta bort partitionen fr D: i installationsprogrammet fr Windows XP.
Citera
2007-07-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
Har du provat att formatera D: ? Om du inte har ntt viktigt dr s rensar det ju bort allt. Skulle den tvrvgra kan du alltid ta bort partitionen fr D: i installationsprogrammet fr Windows XP.

Sjlvklart vet jag att det gr att ta bort det genom formatering. Som sagt, s har jag viktiga filer p den hrddisken och vill helst undvika den utvgen.
Citera
2007-07-11, 09:15
Medlem
Zajins avatar
Vad fr du fr meddelande nr du frsker ta bort katalogerna? Du kanske behver logga in med administratrs-kontot i XP fr att f full tillgng till disken, vista stter ju en hel del olika rttigheter p mapparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in