2007-07-10, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Sen är frågan hur man avgör vem som har rätt till pengar. Vi kan ju inte låta vanliga svenskar som vi vill ha kvar i landet få pengar för att dra, t ex. Samtidigt blir det svårt att skilja på svenskar och icke-svenskar utan oerhört mycket tjafs.

Bra fråga. Kanske skulle de som saknar släktförhållanden i Sverige från 50-talet och bakåt kunna erbjudas utvandringsbidrag...?
Citera
2007-07-10, 22:37
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Bra fråga. Kanske skulle de som saknar släktförhållanden i Sverige från 50-talet och bakåt kunna erbjudas utvandringsbidrag...?

Mja, det borde räcka att erbjuda de ytisar som främst lever på sossbidrag här denna möjlighet. Hemvandringsbidrag borde det fö heta.
Citera
2007-07-10, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Mja, det borde räcka att erbjuda de ytisar som främst lever på sossbidrag här denna möjlighet. Hemvandringsbidrag borde det fö heta.

Mjo, bra namn i alla fall. Låter socialdemokratiskt och välmenande

Frågan är bara var alla dessa som är i olika åtgärder skall räknas som? Allt från SFI till Vuxendagis - Vuxenpraktik/lärling.
Citera
2007-07-10, 23:50
Medlem
Jackthehammers avatar
Citat:
Morotstanken är helt rätt. Med piska går det aldrig, det är politiskt omöjligt.

Än så länge så. Jag tror dock i längden att tvångs repatrieringar är nödvändiga.
Man kan se det som så här. Man börjar i mjuk stil och berättar för berörda att dom kan åka hem "nu" och få en massa pengar för det, eller att dom får åka hem om två år, utan en spänn istället.

Det är en morot god som vilken, om du frågar mig.
Allt eftersom folket kommer att vakna, så kommer fler och fler att rösta invandringskritiskt. Och när folk ser att invandringskritiskt inte är nog, ja då börjar dom rösta främlingsfientligt istället.
Allt är en fråga om tid.
Citera
2007-07-12, 08:57
Medlem
Herostratoss avatar
Somalier i England

Citat:
Intressant. Man kan ju också tänka sig att skeppa ut dom till nåt annat land. Finnarna satte ju sina soc.fall på båten till Sverige på 70-80-talen. Vi kanske kunde göra nåt liknande? Dra igång "jobba i England"-kampanjer i förorterna kanske? Har läst att en del svenska somalier redan drar till England. Inte så moraliskt att dumpa skiten där kanske men vad gör man, det är en pressad situation.

Sen är frågan hur man avgör vem som har rätt till pengar. Vi kan ju inte låta vanliga svenskar som vi vill ha kvar i landet få pengar för att dra, t ex. Samtidigt blir det svårt att skilja på svenskar och icke-svenskar utan oerhört mycket tjafs.

Morotstanken är helt rätt. Med piska går det aldrig, det är politiskt omöjligt.

Intressant att de drar till England, det är faktiskt lätt att få jobb där så det är nog en anledning. Och att pundet är starkt är en annan, kanon för de som skickar pengar hem. Men jag tror också att det är lätt att leva som muslim i England, tack vare Blairs invasion av Irak så daltas det rätt mycket med muslimer från regeringens sida och man försöker stryka dem medhårs och kalla dem för "moderate muslims" trots att de är helt rabiata.
Citera
2007-07-12, 09:38
Medlem
humperdicks avatar
Det är fullt realistiskt och i längden garanterat lönsamt, förhoppningsvis kommer många känna sig icke önskvärda när Sd kommer in i riksdagen.

Min våta dröm är att utopin om en internationell stat med araber, afrikaner och svenskar som går hand i hand avslöjas som inkompetent önsktänkande och motarbetas av en massiv återvandring.
Citera
2007-07-12, 19:45
Medlem
Herostratoss avatar
Vadå inte realistiskt? Kolla på Norge!

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
För att svara på frågan: Nej, det är inte realistiskt. Och det kommer aldrig att ske i någon större skala.

Får man fråga varför du anser detta vara önskvärt?

Om det handlar om kostnaderna, är ett bättre alternativ att reformera skattesystemet. Kanske kan man då få hit fler produktiva invandrare.

Enligt norska Nettavisen lämnar somalier både Norge och Holland eftersom man har blivit hårdare i kampen mot könsstympning. Så en fredlig repatriering (eh, de sticker till England så inte repatriering, men sticker gör de) är både möjlig och önskvärd käre Babian.

Önskvärt är det naturligtvis att bli av med primitiva klankulturella muslimer vars grundvärderingar går stick i stäv med den västerländska civilisationen.

Se länk:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1161913.ece
Citera
2007-07-12, 19:54
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Jag vet inte. Jag kan inte förutsätta att det är på nåt sätt heller. Du får leva med att endast veta att det är tiotusentals åker hem

Och hur många uppbär någon form av bidrag av dessa?
Tror att det är rätt så många!
Citera
2007-07-12, 19:57
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
För att svara på frågan: Nej, det är inte realistiskt. Och det kommer aldrig att ske i någon större skala.

Får man fråga varför du anser detta vara önskvärt?

Om det handlar om kostnaderna, är ett bättre alternativ att reformera skattesystemet. Kanske kan man då få hit fler produktiva invandrare.

Vad har reformering av skattesystemet med återflytt att göra?
Det handlar inte om det utan om repatriering av människor som inte har annat syfte med sitt uppehåll här än att leva på bidrag. Vilket inte är utvecklande för samhället!
Citera
2007-07-12, 20:03
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Det är fullt realistiskt och i längden garanterat lönsamt, förhoppningsvis kommer många känna sig icke önskvärda när Sd kommer in i riksdagen.

Min våta dröm är att utopin om en internationell stat med araber, afrikaner och svenskar som går hand i hand avslöjas som inkompetent önsktänkande och motarbetas av en massiv återvandring.

Du kommer säkert bli varse detta snart. Pridepromenaderna är bara början, sedan har man inne i strategirummet i regeringskansliet planer på just detta,
att somalier, araber, romer, plus alla gamla som man tagit hit från utlandet för att uppbära pension, skall gå hand i hand i en manifestation tillsammans med "svenskar".
Och jag undrar vilka det kommer vara?
Citera
2007-07-12, 20:40
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Du kommer säkert bli varse detta snart. Pridepromenaderna är bara början, sedan har man inne i strategirummet i regeringskansliet planer på just detta,
att somalier, araber, romer, plus alla gamla som man tagit hit från utlandet för att uppbära pension, skall gå hand i hand i en manifestation tillsammans med "svenskar".
Och jag undrar vilka det kommer vara?
Det är underförstått att dom ska dela nation med varandra vilket dessa folkgrupper bevisligen har vissa problem med inte nödvändigtvis gå hand i hand, och det blir inte bättre ju fler dom blir.

Pride är bra jag delar hellre stad med 100 000 svenska bögar än 1000 invandrare
Citera
2007-07-12, 23:47
Medlem
llduces avatar
Det är moraliskt förkastligt att förespråka utbetalande av pengar för att oönskade invandrare ska sluta förstöra Sverige. Det påminner om de medeltida städer som betalde tribut till krigarfolken från öst för att de skulle dra vidare och plundra någon annanstans. Jag anser varken att de är en realistiskt eller önskvärd lösning på invandrarproblemen då troligtvis all för många kommer tacka nej till detta alltför generösa erbjudande. De finns effektivare metoder för att göra en återflyttning mer lockande. Förbjud Islam och bärandet av dess religiösa symboler. Förbjud talandet av ickeeuropeiska språk på offentlig plats, de finns hur många möjligheter som helst så länge viljan att förändra finns. En stark folklig vilja att agera är det avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in