Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Kan man använda torrents och DC++ till Mac? Kan man använda nerladdade program, typ Photoshop?
Ja, det funkar utmärkt.
On topic: Jag har länge använt PC medan min pappa körde Mac. Vi skämtbråkade alltid med varandra.
För 4 år sedan bytte jag dock till Mac och det har överlag varit en positiv upplevelse.
Det som är så skönt med Mac är att det bara funkar. Jag brukar ständigt få pyssla med min lillebrors PC (som fö är en dell-dator) men min mac har knappt krånglat alls.
Nu har jag även införskaffat en intel-macbook så om det är något windowsprogram jag verkligen behöver använda så kan jag bara reboota till Windows tack vare bootcamp.
Det jag inte gillar med vissa Mac-program är att de ibland är för simpla. Det känns lite som om utvecklarna tänkt att jag som användare är för korkad för att vilja göra vissa saker. Ett exempel är de uppackningsprogram som finns för mac. Så vitt jag vet så finns det inga rar/zip/etc.-program som tillåter mig att öppna den komprimerade filen, bläddra och enbart packa upp vissa filer. Alla uppackningsprogram packar upp hela arkivet om jag dubbelklickar på dem. Lite jobbigt.
En annan sak som är lite tråkigt är att inte alla mjukvarusynthar och pluggar finns som AU (audio units). Det jag saknar mest är nog RGC Audios z3ta+ som låter jävligt bra.
Jag tycker att du först och främst ska bestämma vilket program du vill köra. Om du vill köra Logic så är ju mac givet. Det kör jag och jag trivs, även om jag saknar Cubase mixer en aning.
Äsch, jag sluddrar bara utan att säga nåt vettigt :/
Vad har du tänkt pyssla med för sorts musik? Vilka program vill du köra?