2007-07-10, 18:51
Medlem
Pokkass avatar
Jag har sökt, men hittade ingenting, finns det något så ber jag om ursäkt.

Nu är det såhär att jag skulle behöva ta reda på vem som är ägaren till en fastighet.
Jag vet vad fastigheten kallas och vart den ligger, men inte dess adress.

Så, hur ska jag gå tillväga?
Citera
2007-07-10, 22:43
Medlem
Kan ju alltid gå upp till kommunen fråga, dom har kartor, kan du bara peka ut fastigheten på kartan så får dom fram fastighetsbetäckningen.
Citera
2007-07-10, 22:44
Medlem
Josts avatar
dom kan även plocka fram ägaren
Citera
2007-07-10, 22:49
Medlem
lteshs avatar
Har för mig att det är tingsrätten som sitter på den informationen (fastighetens lagfart).
Citera
2007-07-11, 00:07
Medlem
Josts avatar
Det beror lite på hur organisationen är upplagd, men ifall kommunen har en egen lantmäterimyndighet så har dom möjlighet att plocka fram datat (höll tidigare på med det själv på mitt förra jobb)
Citera
2007-07-11, 22:34
Medlem
MaZtoRs avatar
det är lantmäteriet du ska ringa och fråga. Om du inte känner någon som har tillgång till deras hemsida. har själv det men man får tyvärr inte ge ut informationen. Även om vem som helst kan ringa till lantmäteriet och fråga.
Citera
2007-07-11, 23:12
Medlem
herdens avatar
Vet du littran (numret) så är det bara att ringa Skatteverket. Då får du förutom ägare även reda på taxeringsvärdet samt storlek osv.
Citera
2007-07-12, 09:24
Medlem
zoobits avatar
Jag testade precis en grej och det verkade funka. Om fastighetens namn även är dess adress, tex gårdsnamn, så kan man söka på telefonnummer på Eniro.se och i fältet "Var" skriver man gårdsnamnet.

Edit: Och med telefonnummret visas namnet som hör till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in