2007-07-10, 15:09
Medlem
Hej, jag har en volvo 740 gl -85.

när jag körde en långfärd för någon dag sedan upptäckte jag rök som kom ut från instrumentpanelen just bakom ratten.
jag svängde in på en p-ficka och stängde av bilen. röken skingrade sig ganska så snabbt och inga mer problem verkade uppstå under fortsatt färd hem, men nu har jag upptäckt att halvljusen inte fungerar.

Är det någon som tror sig veta vad problemet kan vara, för ingen säkring har gått.
Tacksam för hjälp!
Citera
2007-07-10, 15:15
Medlem
rebbans avatar
Kolla om du hittar nått halvljusrelä
Annars kolla ljusvredet och sladdarna till det.
Citera
2007-07-10, 16:30
Medlem
okej, ska göra det. någon som vet vart relät sitter? ¨
en bit innanför platsen där alla säkringar är sitter det 2 relän, varav ett är märkt h och ett v. kan de vara till halvljusen?
Citera
2007-07-10, 22:01
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraff
okej, ska göra det. någon som vet vart relät sitter? ¨
en bit innanför platsen där alla säkringar är sitter det 2 relän, varav ett är märkt h och ett v. kan de vara till halvljusen?
Står det inte i instruktionsboken?
Annars kan du säkert finna info om det eller få svar på tpc forum

http://forum.turboperformanceclub.com/
Citera
2007-07-11, 21:57
Medlem
Megaforces avatar
Halvljuset regleras med ett större relä vilket främst används när man aktiverar helljuset eftersom halvljuset måste släckas när helljustråden tänds på H4-glödlampor. Man kan pröva med att göra helljusblink så känner/hör man vilket relä det är frågan om.

Dock är ett vanligt fel på 740 att ljusvredet går sönder/brinner av och det är dessa man oftast får byta vid sådana här fel.
Citera
2007-09-06, 13:27
Medlem
Problemet löst!
För er som får samma problem så var det en krets i spaken som hade brunnit. bytte ut hela relät som kontrollerar hel/halvljus omställningen och helljusblink.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in