2007-07-09, 22:04
Medlem
Twin Peakss avatar
Jag håller en rejäl slant på att Roberto Vacchi kommer att få många röster i denna tråd eller?
Maken till påläst kommentator är svårt att hitta som samtidigt har pejl på ALLT runtomkring tex ställena cyklisterna pedalar förbi,statistik taktik mm mm samtidigt som han har en jävligt duktig sidekick i Anders Adamsson(heter han väl )Anyway han(dom) får min röst solklart!!
Citera
2007-07-09, 22:14
Bannlyst
mmm

synd att sporten cykel suger så jävligt! Annars är även Rogr Petterson suverän på Eurosport
Citera
2007-07-09, 22:58
Medlem
Jag måste nog böja mig för TS signatur "det var bättre förr, ju förr desto bättre"

De kommentatorer jag upplevt senaste åren gör Fredrik Belfrages mediokra insats i kommentatorsvärlden till en prestation värd att nämnas i histoireböckerna.
Citera
2007-07-09, 23:35
Medlem
herdens avatar
Kjell Kristian Rike och Jon Herwig Carlsen är ju outstanding!

Även fast de är norska så är det många svenskar som valt att lyssna på dem när skidor och skidskytte avverkats i TV:n.
Detta tack vare deras enorma inlevelse som får sådana som Blomqvist och Hård att likna stela blompinnar.

http://www.youtube.com/watch?v=5cLDnp__1ao
Citera
2007-07-10, 00:44
Medlem
Blazookas avatar
En kommentator som kommer att nämnas i sammahang med Sven Plex är så klart Lasse Granqvist. Men även Tommy Åström får min röst.
Citera
2007-07-10, 16:26
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
De kommentatorer jag upplevt senaste åren gör Fredrik Belfrages mediokra insats i kommentatorsvärlden till en prestation värd att nämnas i histoireböckerna.
Moahhaahhhaaa
Klockrent!
Citera
2007-07-10, 20:12
Medlem
BryggareBobs avatar
Göran Zackrisson såklart. Mer underhållande kommentator får man leta efter
Citera
2007-07-11, 00:04
Medlem
Twin Peakss avatar
Nja skulle nog hellre kolla på färg som torkar!Maken till torr kommentator får man leta efter,dock ska man säga till hans försvar att han har kommit med en hel del odödliga citat typ:
"Bollen rullar fortare nerför än uppför"DÖH
"Gräset blir stressat och då kan det dö"No Shit
"Det enda jag kan säga om den här putten är hur mycket klockan är"Hmmm
"Greenen ser så liten ut härifrån så man undrar hur dom fått fast den vid marken?"Asfaltskartellen kanske?
Allt kommenterat med glimten i ögat förstås
Citera
2007-07-11, 00:52
Medlem
Fickludds avatar
Jonas Karlsson

Jag såg SVTs sändning från GP-tävlingen i ett kylslaget Lausanne. Jonas Karlsson var helt fel ute ett flertal gånger. Han kommenterade till exempel en repris av ett längdhopp som om det var ett nytt hopp och tyckte att det var betydligt kortare än hoppet innan. Tatjana Lebedevas sista trestegshopp kommenterade han som om det vore längdhoppstävlingen. Och så vidare.

Jag röstar på Göran Zackrisson men hör honom nästan aldrig nuförtiden sedan Viasat tog bort golfen från Viasat Sport och ersatte med fotbollsmatcher från förr.
Citera
2007-07-11, 02:11
Medlem
Trumpeters avatar
Svårt att hitta några riktigt bra kommentarorer land de yngre. Inga Bosse Hansson/Arne Hegerfors etc (som tappat otroligt mycket påsenare år) i sikte.

Vacchi/Adamsson är dock otroligt bra. Kunniga, engagerande och roliga.
Citera
2007-07-11, 07:29
Bannlyst
Bo Landin!
Citera
2007-07-11, 14:29
Medlem
dodeesoss avatar
Han som kör biljarden på Eurosport är ganska bra, påminner lite om Zachrisson. Kommer inte ihåg vad han heter....?
Misstänker dock att han har problem med blåsan, försvinner långa stunder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in