Fr ungefr tv veckor sedan s fick jag problem med min dator, det var en partition eller vad det nu heter) i C: som var oknd. Det problemet r nu fixat men har upptckt lite problem med tiden som brjar bli lite irriterande.
- Kr funktionen i startmenyn har frsvunnit (sjlva genvgen finns inte kvar)
- Stng av knappen i startmenyn har frsvunnit (bara logga ut knappen kvar)
- Aktivitetshanteraren avaktiverad
- en .dll fil i mappen C:\WINDOWS\system32\cmrtkdmc.dll varnas det om att det inte finns varje gng jag startar datorn.
- Sfort jag har tv program igng samtidigt t.ex. photoshop och pinnacle studio 10 s blir det vldigt ltt blue screen of death. Kan ha ngot att gra med system32 filen att gra vet inte riktigt.
- Innan vi formaterade datorn fr felet i C: s hade jag 1,2 GB i ramminne nu har jag bara 1,12 GB, kan det frsvinna minne i samband med formatering?
Vad det gller kr och aktivitetshanteraren s str det att administratren (d.v.s. sga jag) har avaktiverat de funktionerna, vilket jag inte kan minnas att jag gjort. Det dr med BSOD nr jag hade krvande program igng samtidigt har aldrig varit s tidigare, visst det har gtt segare men aldrig har det kommit en BSOD av den orsaken. Mycket tacksam fr svar.