2007-07-08, 23:26
Medlem
Jag har precis köpt en Macbook Pro av en kille på Blocket. Han hade köpt den från Applestore och har därför ett digitalt kvitto från dem och datorn är skriven på honom. Hur bär jag mig enklast åt så den kvarstående garantin står skriven på mig istället? Är det bara att ringa till Apple och be dem ändra deras uppgifterna för datorn eller?

Hade jag bara fått ett vanligt kvitto i handen så hade det inte varit några problem, men det här med digitalt kvitto var nåt nytt för mig..

Stort tack i förväg!
Citera
2007-07-08, 23:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel-san
Jag har precis köpt en Macbook Pro av en kille på Blocket. Han hade köpt den från Applestore och har därför ett digitalt kvitto från dem och datorn är skriven på honom. Hur bär jag mig enklast åt så den kvarstående garantin står skriven på mig istället? Är det bara att ringa till Apple och be dem ändra deras uppgifterna för datorn eller?

Hade jag bara fått ett vanligt kvitto i handen så hade det inte varit några problem, men det här med digitalt kvitto var nåt nytt för mig..

Stort tack i förväg!

Ring till AppleCare, för enkelhetens skull så be han ringa till AppleCare också.

Har du förlängd garanti (dvs AppleCare Protection också?)
Citera
2007-07-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ring till AppleCare, för enkelhetens skull så be han ringa till AppleCare också.

Har du förlängd garanti (dvs AppleCare Protection också?)

Ok, får slå en signal till AppleCare. Ska säga till honom att göra likaså. Har inte förlängd garanti vad jag vet, men datorn är bara 3 månader gammal så den täcks av 1 års-garantin.

Tror jag läst nånstans att man inte direkt är högsta prioritet hos Apple om man inte köpt AppleCare Protection, nån som vet om det stämmer?
Citera
2007-07-09, 00:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel-san
Ok, får slå en signal till AppleCare. Ska säga till honom att göra likaså. Har inte förlängd garanti vad jag vet, men datorn är bara 3 månader gammal så den täcks av 1 års-garantin.

Tror jag läst nånstans att man inte direkt är högsta prioritet hos Apple om man inte köpt AppleCare Protection, nån som vet om det stämmer?

Stämmer inte.

Däremot har man bara 90dagars mjukvaru support från orginal köpdatumet.

Och även säg att du tror att du har en trasig hårddisk och ringer för support. Då tar vi "betalt" för supporten om det inte visar sig vara ett hårdvaru fel. Dvs säg att formattera burken löser problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in