Nu måste jag som nykterist svara i denna tråden. Jag är 20 år och har aldrig varit full i hela mitt liv, detta är en sak som upprör en del människor. Dom undrar hur jag kan ha kul utan att vara full osv. Ofta accepteras det inte med ett svar som att jag kan släppa loss ändå. Bara för att majoriteten av svenskarna behöver berusningsdrycker/droger för att roa sig betyder det inte att alla behöver det.
Dock så är det ju mest pack och annat löst folk som ifrågasätter mitt val, mina riktiga kompisar accepterar detta och jag kan nästan garantera att jag släpper loss minst lika mycket som dom, om inte mer. Dock så är ju detta en väldigt individuell sak, jag ifrågasätter inte människor som super osv, tvärtom, jag är glad för deras skull att det finns möjligheter för dom att ha rolig också.
Till topic. Antingen är TS minderårig och inte förstår/accepterar andra människors val eller så är du helt enkelt korkad. Ge fan i att trycka på honom saker han inte vill ha. Du och han fungerar inte likadant om du inte förstår det. När man kommer med påståenden så gäller det att även kunna vända på steken vilket vi gör nu. Vi säger att han tvingar dig att INTE supa på festivalen. Skulle du acceptera det? Även fast han garanterar att det kommer vara roligare.
Nu framstår jag nog som någon som går i kyrkan på söndagar och hjälper pensionärer över gatan. Ok, det sistnämnda gör jag väl ibland men

. Men skulle ni se mig skulle ni förmodligen reagera som dom flesta andra som får reda på min "hemlighet".
-Vafan?! Du, nykterist? Yeah right.