Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2007-07-24, 12:26
Medlem
TheGiants avatar
Jag tycker som många andra att ni ska låta honom vara, han kanske tycker att det inte vart en så roligt efteråt och dricker nästa gång?
Citera
2007-07-24, 12:50
Bannlyst
ta en spruta med ren alkohol sätt den i halspuls ådern och då är han full ett tag, det blir fint. så får ni som ni vill och han glömmer av att han inte fick som han ville.
Citera
2007-07-24, 14:26
Medlem
Ramzons avatar
Nu måste jag som nykterist svara i denna tråden. Jag är 20 år och har aldrig varit full i hela mitt liv, detta är en sak som upprör en del människor. Dom undrar hur jag kan ha kul utan att vara full osv. Ofta accepteras det inte med ett svar som att jag kan släppa loss ändå. Bara för att majoriteten av svenskarna behöver berusningsdrycker/droger för att roa sig betyder det inte att alla behöver det.

Dock så är det ju mest pack och annat löst folk som ifrågasätter mitt val, mina riktiga kompisar accepterar detta och jag kan nästan garantera att jag släpper loss minst lika mycket som dom, om inte mer. Dock så är ju detta en väldigt individuell sak, jag ifrågasätter inte människor som super osv, tvärtom, jag är glad för deras skull att det finns möjligheter för dom att ha rolig också.

Till topic. Antingen är TS minderårig och inte förstår/accepterar andra människors val eller så är du helt enkelt korkad. Ge fan i att trycka på honom saker han inte vill ha. Du och han fungerar inte likadant om du inte förstår det. När man kommer med påståenden så gäller det att även kunna vända på steken vilket vi gör nu. Vi säger att han tvingar dig att INTE supa på festivalen. Skulle du acceptera det? Även fast han garanterar att det kommer vara roligare.

Nu framstår jag nog som någon som går i kyrkan på söndagar och hjälper pensionärer över gatan. Ok, det sistnämnda gör jag väl ibland men . Men skulle ni se mig skulle ni förmodligen reagera som dom flesta andra som får reda på min "hemlighet".

-Vafan?! Du, nykterist? Yeah right.
Citera
2007-07-24, 16:07
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
Nu måste jag som nykterist svara i denna tråden. Jag är 20 år och har aldrig varit full i hela mitt liv

Just av denna anledningen så kan du bara se ena sidan medan vi andra som åtminstånde har druckit en gång kan se båda.
Citera
2007-07-24, 21:31
Medlem
OmgHaxxs avatar
Men det är ju kul att va full, du måste väl iaf pröva en gång. Känns som att du missar något, inte bra
Citera
2007-07-24, 23:18
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgHaxx
Men det är ju kul att va full, du måste väl iaf pröva en gång. Känns som att du missar något, inte bra
Det är som att böga, det kanske är jättesjyst men jag tänker inte prova ändå.

Jag tycker TS lider av flockdjursmentalitet, avvikande livsstilar är inget hot, alla måste inte vara likadana.
Citera
2007-07-24, 23:45
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Det är som att böga, det kanske är jättesjyst men jag tänker inte prova ändå.

Nej det är inte samma sak och det vet du.
Citera
2007-07-25, 02:05
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
Nu måste jag som nykterist svara i denna tråden. Jag är 20 år och har aldrig varit full i hela mitt liv, detta är en sak som upprör en del människor. Dom undrar hur jag kan ha kul utan att vara full osv. Ofta accepteras det inte med ett svar som att jag kan släppa loss ändå. Bara för att majoriteten av svenskarna behöver berusningsdrycker/droger för att roa sig betyder det inte att alla behöver det.

Dock så är det ju mest pack och annat löst folk som ifrågasätter mitt val, mina riktiga kompisar accepterar detta och jag kan nästan garantera att jag släpper loss minst lika mycket som dom, om inte mer. Dock så är ju detta en väldigt individuell sak, jag ifrågasätter inte människor som super osv, tvärtom, jag är glad för deras skull att det finns möjligheter för dom att ha rolig också.

Till topic. Antingen är TS minderårig och inte förstår/accepterar andra människors val eller så är du helt enkelt korkad. Ge fan i att trycka på honom saker han inte vill ha. Du och han fungerar inte likadant om du inte förstår det. När man kommer med påståenden så gäller det att även kunna vända på steken vilket vi gör nu. Vi säger att han tvingar dig att INTE supa på festivalen. Skulle du acceptera det? Även fast han garanterar att det kommer vara roligare.

Nu framstår jag nog som någon som går i kyrkan på söndagar och hjälper pensionärer över gatan. Ok, det sistnämnda gör jag väl ibland men . Men skulle ni se mig skulle ni förmodligen reagera som dom flesta andra som får reda på min "hemlighet".

-Vafan?! Du, nykterist? Yeah right.

Är inte själv nykterist, men har vänner som är det.
Det är ganska kul att vissa blir rent upprörda av att det finns nykterister. Sen är de tre frågor som brukar dyka upp i rak följd.
1. Vad tar du istället? (denna kommer ALLTID först, sjukt egentligen)
2. Kör du?
3. Du är inte frireligiös va?

Det är ju klart värre ju yngre personerna är men det försvinner nog aldrig helt och hållet hos de som inte kan acceptera det.
Citera
2007-07-25, 08:45
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Låt honom video dokumentera allt. Vi brukar ha med en nykterist till bullret som brukar filma dumheterna på festivalen
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in